کد خبر: ۵۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 28
شفاآنلاین :کارشناسان اروپایی از خورشیدگرفتگی که در تاریخ ۲۰ مارس برابر با ۲۹ اسفند۹۳ رخ می دهد، ابراز نگرانی کرده اند.
به گزارش شفاآنلاین، خورشید گرفتگی ۲۰ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر با جمعه ۲۹ اسفند ۹۳ از شرق اقیانوس اطلس آغاز و از گریلند به شمال سیبری می رسد. این خورشیدگرفتگی، یک خورشیدگرفتگی کامل محسوب می شود که در حدود ۳ دقیقه نیز به طول خواهد انجامید.

اما کارشناسان اروپایی معتقدند این خورشیدگرفتگی فلج شدن سیستم های الکتریکی اروپا را به دنبال خواهد داشت زیرا سیستم های فتوولتائیک که یکی از بهترین راه حل ها برای تولید انرژی از خورشید هستند تنها در صورتی تولید می شوند که نور خورشید با سلول های خورشیدی در تماس باشند اما زمانی که نور خورشید به پنل ها (سلول های خورشیدی) نتابد در نتیجه هیچ انرژی نیز تولید نخواهد شد.

کارشناسان اروپایی معتقدند، خورشید گرفتگی که در ماه آینده میلادی رخ خواهد داد می تواند باعث مختل شدن فعالیت اداره ها یا منازل مسکونی شود که انرژی خود را از طریق سلول های خورشیدی تامین می کنند. اما از سوی دیگر، وقوع چنین حادثه ای باعث شده تا محققان و کارشناسان به فکر راه حل یا جایگزین طبیعی همچون نور خورشید باشند. زیرا انرژی خورشیدی وسیعترین منبع انرژی در جهان است که از جمله منابع تجدیدپذیر و نامحدود به شمار می رود.

سهم زیاد و قابل توجهی از انرژی کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، فرانسه و آلمان از طریق سلول های خورشیدی تامین می شود.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: