کد خبر: ۵۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 25
شفاآنلاین-برخی اسناد نشان می دهد پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی که 17 اسفند ماه سال گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شده به عمد به سمت قطب جنوب هدایت شده است.
به گزارش شفا آنلاین،پایگاه اطلاع رسانی 'مالیزیا اینسایدر' روز چهارشنبه به نقل از متخصصان صنعت هوانوردی اعلام کرد این پرواز پس از قطع تماس با مرکز کنترل ترافیک هوایی سه تغییر مسیر داشته است.

براساس اسناد 'نشنال جئوگرافیک' یا جغرافیای ملی، این سه تغییر مسیر یکی به چپ، دیگری به سمت غرب و در نهایت سومین تغییر جهت نیز به سمت جنوب و قطب جنوب گزارش شده است.

پرواز ام.اچ 370 با 239 سرنشین نزدیک به یکسال پیش ساعتی پس از پرواز از فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

با گذشت نزدیک به یکسال از ناپدید شدن این پرواز، تاکنون اثری از آن یافت نشده است و مالزی، چین و استرالیا در صدد برگزاری آیینی به این مناسبت هستند.

به رغم جستجوهایی که از آبهای اطراف مالزی تا آبهای جنوب اقیانوس هند با به کارگیری حدود 60 فروند هواپیما و 95 فروند وسایل دریانوری انجام شده است، همچنان خانواده های قربانیان از سرنوشت مسافران این پرواز بی خبر هستند.

'مالکولم برنر' از مختصصان هوانوردی انگلستان بر این باور است که یک نفر در اتاق پرواز، این هواپیما را به مسیر دیگری هدایت کرده است.

وی گفت که این حادثه، توجه افکار عمومی را به گونه ای که من در 40 سال عمر شغلی خود در عرصه هوایی ندیده ام، به خود معطوف کرده است.

مالزی سال گذشته را با دستکم سه بحران هوایی پشت سر گذاشت که تاکنون نتوانسته است به ابهامات در مورد پرواز ام.اچ 370 به عنوان نخستین بحران هوایی سال گذشته این کشور پایان دهد.

'ریچارد بلزر'، 'دیوید واینه' و 'جورج نوری' سه نویسنده کتاب 'فردی چیزی را پنهان می کند' در خصوص پرواز ام.اچ 370 معتقدند که این هواپیما قربانی سرقت سایبری شده و سارقان از طریق کنترل راه دور آن را از رادار خارج کردند.

نویسندگان این کتاب ها نیز روز چهارشنبه در گفت گو با روزنامه 'استرالیا' تاکید کردند که سرنشینان هواپیما نیز به دلیل کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده اند.

'این هواپیما پس از مرگ خلبان به صورت خودکار به مسیر خود ادامه داده تا سقوط کرده است'.

نویسندگان اعلام کردند مدرکی برای نوشته های خود ندارد، اما معتقدند گم شدن هواپیما و کشف نشدن آن نیزنگی بدیهی است.

این در حالی است که تجمعات خانواده سرنشینان این پرواز و بحران آن همچنان برای مالزی ادامه دارد و این کشور همچنان با بحران این هواپیما دست و پنجه نرم می کند.

اعلام 'حادثه' بودن ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی از سوی سازمان هواپیمایی این کشور در اواسط بهمن ماه نیز خشم خانواده های قربانیان این معمای حل نشده عرصه هوایی مالزی را برانگیخت.

خانواده سرنشینان این پرواز به ویژه سرنشینان چینی آن به رغم اینکه دولت مالزی زنده ماندن آنها را غیرمحتمل دانسته است، همچنان منتظر وقوع معجزه ای هستند تا عزیزان خود را در کنارشان ببینند.

شایعات زیادی در خصوص این پرواز پس از ناپدید شدن آن در 17 اسفند ماه سال گذشته شکل گرفت و بسیاری نظامیان آمریکا را سرنوشت آن شریک دانستند.

رسانه ها و کارشناسان دلایل مختلفی برای ناپدید شدن این هواپیما از جمله سقوط بر اثر اصابت موشک آمریکا را مطرح می کنند و تاکید دارند به این دلیل نیز اطلاعات این هواپیما منتشر نمی شود و آمریکا در حال انحراف افکار عمومی است و مالزی، کاخ سفید را در این مسیر همراهی می کند.

دو نفر از سرنشینان این هواپیما ایرانی بودند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: