کد خبر: ۵۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 23
شفاآنلاین-رئیس دانشکده ریاضی و عضو هیات علمی دانشگاه شهیدچمران اهواز با اشاره به تخریب بخشی از دیوار این دانشگاه شهید چمران گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز سرمایه ملی و متعلق به تمام ملت است و تعرض به آن تعرض به ملت میباشد و این اقدام نتیجه بیعلاقگی و بیتوجهی مسئولان به دانشگاه است.

به گزارش شفاآنلاین،امیدعلی شهنی‌کرمزاده گفت: دانشگاه شهید چمران که همان جندی شاپور، عظیمترین دانشگاه جهان است از نظر مالی و معنوی ملک مردم ایران محسوب می‌شود اما متاسفانه عدهای از مسئولان به این موضوع توجه نمیکنند و این اتفاقی که سابقا هم نظیر آن رخ داده، یک بیحرمتی به مردم و علم و دانش است و در هیچ جای جهان همچنین اتفاقی رخ نمیدهد.

او گفت: دانشگاه محلی برای تمام مردم حتی فرزندان آن افراد معارض است و ما انتظار داریم که مسئولان بدون این‌که یک وجب از خاک دانشگاه کم شود این موضوع را حل کنند زیرا صاحبان دانشگاه مردم و دولت هستند.

این استاد دانشگاه گفت: این اقدام بسیار اشتباه بود و اگر در سطح جهان رسانه‌ای شود برای کشور مناسب نخواهد بود. مسئولان استانی در این قضیه بی‌تقصیر نیستند.

کرمزاده با اشاره به این‌که در سالهای گذشته نیز به زمینهای دانشگاه تعرض شده است، گفت: در گذشته و در جریان احداث پل پنجم اهواز و تقسیم دانشگاه به دو قسمت، مسئولان مطرح کردهاند که زمینهای دانشگاه را از طریق تونل زیرزمین به هم متصل میکنند و تنها به اندازه یک جاده از دانشگاه کم می‌شود و ما هم قانع شدیم و فکر میکردیم پردیس دانشگاه به وسیله این تونل به هم متصل میشود اما دیدید که این اتفاق نیفتاد و دانشگاه چمران اهواز، قسمت اعظمی از زمینهای خود را از دست داد.

او ادامه‌داد: همچنین در هنگام ساخت جاده ساحلی نیز میخواستند بخشی زمینهای دانشگاه را جدا کنند که خوشبختانه با پافشاری مدیریت وقت این کار صورت نگرفت و جاده بدون این‌که از زمینهای دانشگاه کاسته شود، ساخته شد؛ گر چه مسئولان آن زمان ادعا میکردند که امکان احداث جاده بدون ورود به اراضی دانشگاه وجود ندارد.

کرم‌زاده گفت: دانشگاه یک محل مقدس است و قطعا هر فرد عادی که بداند این زمینهای دانشگاه است آن را نمیخرید.

رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز گفتاز دولت‏، نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان و جامعه روحانیت در جهت وحدت دانشگاه و حوزه خواستاریم که نگذارند به دانشگاه بیحرمتی شود.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: