کد خبر: ۵۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 19
شفاآنلاین-برنامه های سال تحویل 94 تلویزیون توسط مدیران شبکه ها اعلام شدند و احسان علیخانی، علی ضیاء و شهاب حسینی اجرای برنامه های سال تحویل را به عهده خواهند داشت.

به گزارش شفا آنلاین،لحظه تحویل سال ۱۳۹۴ هجری شمسی به ساعت رسمی ایران ۲ و ۱۵ دقیقه و ۱۰ ثانیه روز شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۴ هجری شمسی مطابق ۳۰ جمادی‌ الاول ۱۴۳۶ هجری قمری و ۲۱ مارس ۲۰۱۵ میلادی خواهد بود.

همواره از سال‌های گذشته شبکه‌های سیما برای ساعات نزدیک به تحویل سال، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک می‌بینند که شبیه ماراتن سریال‌های نوروزی و رمضانی، رقبای خاص خود را دارد و اکثر مجریان و برنامه‌سازان علاقه دارند در چنین لحظاتی روی آنتن زنده باشند.گروه اجتماعی شبکه یک برنامه‌های اتفاق یک و میم مثل مادر و گروه اجتماعی شبکه سه ویژه برنامه تحویل سال به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی و سری جدید مسابقه 103 را برای پخش نوروز تولید می‌کند.

 
برنامه های شبکه یک
سیدفضل‌الله شریعت‌پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه یک درباره برنامه‌های نوروزی این گروه به جام‌جم گفت: برنامه اتفاق یک به تهیه‌کنندگی نوید محمودی برای تحویل سال در نظر گرفته شده است و قرار است مجریان پیشکسوت شبکه یک در این برنامه حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: این برنامه از پنجم اسفند به مدت ده شب پخش می‌شود و در این ده شب از مردم می‌خواهیم مهم‌ترین اتفاقات سال را در هشت حوزه ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، دین و معارف اسلامی، حماسه و دفاع مقدس، اجتماعی، علمی و فناوری انتخاب و برایمان ارسال کنند.
مدیر گروه اجتماعی شبکه یک عنوان کرد: بعد از جمع‌آوری آرای مردم، مهم‌ترین اتفاقات که رای بیشتری آورد، انتخاب می‌‌شود و از افراد آن حوزه یا خانواد‌ه‌هایشان برای حضور در ویژه برنامه تحویل سال دعوت می‌کنیم.
شریعت‌پناهی، حضور علی ضیاء به عنوان مجری تحویل سال را رد نکرد و گفت: او یکی از گزینه‌های ماست، اما بعد از آن‌که مجری تحویل سال به تائید مدیر شبکه یک رسید، اعلام خواهیم کرد.
وی با اشاره به برنامه «میم مثل مادر» گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه و نوروز، برنامه میم مثل مادر را به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مجید خواجه‌نژاد در ایام نوروز به مدت 14 شب پخش می‌کنیم. برای این برنامه فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی را که درباره مادر و منزلت زن ساخته شده، جمع‌آوری کردیم و در ایام نوروز از کارگردانان و بازیگران این آثار دعوت می‌کنیم و با آنها درباره محتوای آثار و دیدگاهشان درباره منزلت و جایگاه مادر و زن صحبت می‌کنیم. همچنین یک برنامه موسیقی محور هم خواهیم داشت که بزودی اطلاعات این برنامه هم ارائه می‌شود.
 
برنامه های شبکه دو
اما شبکه دو سیما نیز که سال گذشته طرح مجتبی کشاورز را به عنوان تهیه‌کننده تحویل سال پذیرفته بود و ویژه برنامه‌اش را با حضور زوج فرزاد حسنی و آزاده نامداری روانه آنتن کرده بود، امسال دو طرح را برای این مناسبت در دست بررسی دارد.
نخستین طرح متعلق به آزاده نامداری به عنوان تهیه‌کننده در گروه اجتماعی شبکه دو سیما است که بنا شده اجرای آن به بیژن بیرنگ سپرده شود. این برنامه ۱۰ ساعت پخش زنده خواهد داشت و در صورتی که این طرح تصویب شود، حضور یک بانوی تهیه‌کننده در برنامه تحویل سال، احتمالا به ایجاد فضای متفاوتی خواهد انجامید.
البته در شبکه دو طرح دیگری نیز از گروه تاریخ برای بررسی پیشنهاد شده است که تهیه‌کننده‌ای به نام محمدحسین رضوی پای کار است و در مقدمات انتخاب مجری و حال و هوای برنامه به سر می‌برد.
 
برنامه های شبکه سه
محمود بابایی هم برنامه «مهربانو» را به کارگردانی محسن سوهانی برای ایام نوروز شبکه سه تهیه می‌کند. این تهیه‌کننده درباره جزئیات این برنامه به جام‌جم گفت: برنامه مهربانو ساختار ترکیبی دارد و شامل بخش‌های جذاب با عناوین همه آن چیزهایی که جایشان خالی است، مستند و درد دل است. بخش گفت‌وگو هم داریم.
وی ادامه داد: در این بخش ما به جایگاه مادر از دیدگاه افراد محبوب، موفق و مشهور در حوزه‌های ورزشی، هنری و فرهنگی می‌پردازیم. مهمانان همراه با مادر و همسرشان در برنامه حاضر می‌شوند. این برنامه تولیدی است و سعی داریم با طراحی یک بخش مسابقه از مشارکت مردم هم استفاده کنیم. مردم می‌توانند دلواره‌ها، جملات و عکس‌‌‌هایشان را با محوریت مادر برایمان ارسال کنند. قصد داریم آثار مردمی را همراه با عکس‌های پشت صحنه و مهمانان برنامه در قالب یک کتاب منتشر کنیم.
این تهیه‌کننده با اشاره به اجرای این برنامه گفت: قصد داریم اجرای برنامه را به بازیگران زن بسپاریم. برنامه مهربانو به مدت 15 شب از شبکه یک پخش می‌شود و مسئولان، ورزشکاران و هنرمندان در این برنامه ناگفته‌های زندگی‌شان را برای مخاطبان بازگو می‌کنند.
 
ضبط سری جدید مسابقه «103» ویژه نوروز 94 از چهاردهم اسفند شروع می‌شود. این مسابقه کار جدیدی از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که دو سری آن پیش از این با نام‌های «101» و «303» پخش شده است. این مسابقه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی حسین فردرو در هر قسمت میزبان 103 نفر از کارکنان شرکت‌ها نهادها و سازمان دولتی و خصوصی است که سه بار بین آنها رقابت صورت می‌گیرد و هر بار یک نماینده از جمعیت حاضر کنار مجری می‌ایستد.
شریعت‌پناهی درباره بازگشت محمدرضا شهیدی‌فر به شبکه یک توضیح داد: صحبت‌های مقدماتی با وی انجام شده، آقای شهیدی‌فر هم راغب به همکاری است و قرار شده است طرح برنامه‌اش را به ما بدهد. همچنین ساختار برنامه‌های سیمای خانواده و صبح بخیر ایران در سال آینده تغییر می‌کند. احسان علیخانی ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه را اجرا و تهیه می‌کند. علیخانی در این باره به جام‌جم گفت: برنامه امسال شامل بخش‌های متنوع است، اما هنوز سرفصل‌ موضوعات مشخص نشده است.
 
برنامه های شبکه پنج
شبکه پنج هم برای زمان تحویل سال برنامه «فرش بهشت» را در نظر گرفته است. به گزارش روابط عمومی این شبکه، این برنامه را محمد قنبری تهیه می‌کند و اجرای آن را احتمالا شهاب حسینی به عهده خواهد داشت. موضوع اصلی این برنامه به دلیل تقارن نوروز با ایام فاطمیه، مادر است.
منبع : جام جم,‌ خبرگزاری مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: