کد خبر: ۵۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 18
متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفاآنلاين :متخصص بیماری های عفونی به افراد مُسن و خردسالان، دچار نقص ایمنی و مبتلا به بیماری های ایدز، دیابتي ها،مبتلايان به نارسایی کلیه و زنان حامله توصيه كرد در فصل سرما، واكسن آنفلوانزا تزریق كنند.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: شیوع آنفولانزا هر سال در ایران طی ماه های دی تا اسفند ماه گسترش می یابد که موارد متعدد آن در حال چرخش است.

وی هشدار داد: بروز آنفولانزا در افراد مذکور می تواند خطرناک و با اشکال شدید نیز بروز کند و حتی منجر به مرگ نيز شود.

به گفته وی یکی از راه های محافظت از ابتلا به آنفولانزا ،تزریق واکسن آنفولانزا است که اگر به اندازه کافی موجود باشد باید سالانه تزریق شود.

وی شستن دست ها در فصل شیوع آنفولانزا را تا حدی به دلیل جلوگیری از انتقال آن موثر برشمرد و توصیه کرد: در صورت ابتلا به بیماری و بروزعلائمی نظیر سرفه، عطسه، تب و لرز شدید و ناگهانی و همچنین تنگی نفس برای آغاز درمان حتمأ باید به یک متخصص عفونی مراجعه شود.

عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران تصریح کرد: در صورت مراجعه به پزشکی غیر از متخصص عفونی امکان دارد تشخیص به جای آنفولانزا، سرماخوردگی باشد که در این صورت با تجویز آمپول کورتون میزان عارضه نیز افزایش می یابد.

وی توصیه کرد: افراد برای جلوگیری از انتشار ویروس بايد جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند. همچنین دست هایشان را بعد از قرار گرفتن در اماکن عمومی قبل از تماس و مالیدن آنها به سر، صورت،چشم و بینی شستشو دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: آنفولانزا تا حدی تحت کنترل است اما مردم هم باید بدانند که چه کارهایی در جهت محافظت خود در راستای عدم ابتلا به این ویروس بايد انجام دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: