به گزارش شفاآنلاین،
مهندس ابوالحسن پورحسینی افزود: در حال حاضر در سازمان تامین اجتماعی، داده
ها با بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات به صورت مکانیزه تولید می شود.
وی با بیان اینکه بخش اعظم این داده ها، توسط سیستم های بیمه ای تولید شده
است، افزود: در آینده با تعمیم و راه اندازی سیستم جدید اطلاعات
بیمارستانی، حوزه درمان سازمان نیز سهم زیادی از داده های سازمان را در
برخواهد داشت.
پورحسینی اظهار داشت: با عنایت به گستردگی خدمات سازمان تامین اجتماعی در
نیمی از جمعیت کشور، داده های تولیدی از ارزش بالایی برخوردار است که می
تواند مبنای تصمیم گیری های کلان ملی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی باشد.
وی با اشاره به ضرورت الکترونیکی شدن پرونده های بیمه ای و اتصال سیستم
HIS بیمارستانی و سامانه پرونده الکترونیک سلامت گفت: زیرساخت های مورد
نیاز برای متمرکز سازی، پشتیبانی و مدیریت این دیتا توسط سازمان فراهم شده
و هم اکنون تامین اجتماعی از سازمان های پیشتاز و مجهز به فن آوری های روز
محسوب می شود.
مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی در خصوص ارتباط بین
واحدهای IT و رویکردهای آماری گفت: شعبه محوری بودن به جای مشتری محور بودن
و عدم استقرار نظام جامع مالی سازمان دوچالش عمده ای است که در سیستم های
اطلاعاتی بیمه ای باید مرتفع شود.