کد خبر: ۵۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 13
شفا آنلاين-نتایج پژوهش ها نشان می دهد که رایحه درمانی با اسانس اسطوخودوس در بهبود کیفیت خواب و استنشاق اسانس پرتقال در کاهش اضطراب بیماران همودیالیزی موثر است.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر علی طیبی دبیر علمی شاخه پرستاری کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی گفت: رایحه درمانی می‌تواند به‌ عنوان یک روش غیرتهاجمی، آسان و کم هزینه در درمان اختلالات خواب و اضطراب این بیماران استفاده شود.

طیبی ادامه داد: امروزه برای کاهش عوارض بیماری‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی استفاده از طب مکمل و درمان‌های سنتی در بسیاری از کشورهای جهان افزایش چشمگیری داشته و به یک ویژگی مهم در بهداشت و درمان تبدیل شده است.

عضو انجمن علمی پرستاری ایران افزود: در این میان رایحه درمانی به‌عنوان یک روش گیاه درمانی، یکی از شاخه‌های طب مکمل محسوب می‌شود. که استفاده از آن در جنبه‌های مختلف درمانی رو به افزایش است.

طیبی خاطرنشان کرد: رایحه درمانی به استفاده از روغن‌های معطر استخراج شده از گیاهان و گل‌ها، برای درمان بیماری‌های مختلف گفته می‌شود. این روغن‌ها را می‌توان از طریق استنشاق، حمام و یا طی ماساژ مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: بیشترین شکل مورد استفاده از رایحه درمانی از طریق ماساژ است. اخیراً در یکی از مطالعات انجام شده تأثیر استنشاق اسانس گیاه اسطوخودوس بر کیفیت خواب بیماران همودیالیزی بررسی شده است.

دبیر علمی شاخه پرستاری کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی با بیان اینکه یکی دیگر از کاربردهای گیاهان معطر و طبی، خواص آرامبخشی این گیاهان است، تصریح کرد: این خاصیت از دیر باز استفاده می‌شده است و هم‌اکنون نیز بسیاری از خانواده‌ها از جوشانده‌های گیاهی برای این منظور استفاده می‌کنند.

نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی، 20 تا 22 خرداد 94 در سالن همایش های رازی برگزار می‌شود.




مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: