کد خبر: ۵۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 09
شفاآنلاین-رئیس مرکز تحقیقات سوختگی، نسبت به آسیب های اجتماعی افراد دچار سوختگی هشدار داد و گفت: این قبیل افراد مستعد ابتلا به اضطراب، افسردگی و...، هستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدجواد فاطمی اظهارداشت: سوختگی یکی از اتفاقات و حوادث شایع در ایران است که هم عوارض خیلی زیادی ایجاد می کند و علاوه بر این سوختگی و عوارض ناشی از آن تعداد زیادی از هموطنان را در طول زندگی درگیر کرده و کیفیت زندگی شان را کاهش می دهد.

دبیر علمی چهارمین همایش کشوری سوختگی، با عنوان این مطلب که معلولیت های ناشی از سوختگی هزینه های زیادی به بیماران تحمیل می کند، افزود: به همین دلیل مرکز تحقیقات سوختگی در راستای اهدافی چون ارتقاء جایگاه پیشگیری و درمان و بازتوانی سوختگی در ایران سالیانه یک همایش را با همکاری همه مراکز سوختگی سراسر کشور، پژوهشکده ها و موسساتی که در این زمینه کارهای بسیاری انجام داده اند، برگزار می کند.

وی ادامه داد: در واقع این همایش، یک گردهمایی جهت تبادل دانش و تجربه همکاران و محلی برای ارائه اطلاعات جدید و تجربه ها و آشنایی با روش های جدید پیشگیری، درمان و بازتوانی سوختگی، است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، گفت: موضوع کنگره امسال درباره درمان، توانمند سازی، تطابق اجتماعی و حمایت روانی بیمار آسیب دیده از سوختگی است.

وی افزود: همان طور که می دانید بیمار دچار سوختگی معمولا ایزوله شده و از اجتماع و زندگی زناشویی فاصله می گیرد و ممکن است در خانواده ها مشکلاتی به وجود آید به ویژه در خیلی از اوقات منجر به جدایی و طلاق می شود و علاوه بر این، فرد به علت سوختگی، ظاهری نازیبا پیدا می کند و از حضور در مجامع عمومی و اجتماع پرهیز می کند. به همین دلیل کیفیت زندگی این افراد تحت تاثیر قرار می گیرد و یکی از کارهای مهمی که باید برای چنین بیمارانی انجام داد این است که کاری کنیم مشکلات روانی آنها کاهش پیدا کند.

فاطمی تاکید کرد: این قبیل افراد مستعد ابتلا به اضطراب، افسردگی و اختلالات خواب و موارد مشابه هستند و علاوه بر این باید کاری کنیم تا تطابق اجتماعی پیدا کنند و بتوانند در جامعه حاضر شده و توانایی های خود را در اجتماع بروز دهند.

دبیر علمی چهارمین همایش کشوری سوختگی، محورهای این همایش را شامل جراحی های ترمیمی در بیماران دچار سوختگی، نقش سلول های بنیادی و فرآورده های بافت در بیماران دچار سوختگی، پیشگیری و اپیدمیولوژی، بازتوانی و تطابق اجتماعی عنوان کرد و افزود: برای شرکت کنندگان در این همایش امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده و تمامی رشته های پزشکی و پیراپزشکی مرتبط با سوختگی می توانند در این همایش شرکت کنند.

وی گفت: همچنین کارگاهی با عنوان درمان اسکار یا جوشگاه محل سوختگی در نظر گرفته شده که روش های پیشگیری و درمان ها را مورد بررسی قرار می دهد.

به گفته فاطمی، تعداد 130 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که 63 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد و 12 سخنرانی آموزشی نیز توسط افراد صاحب نظر و 8 میزگرد با شرکت متخصصین مجرب برگزار خواهد شد.

چهارمین همایش کشوری سوختگی به همت مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تاریخ 6 و 7 اسفتد ماه جاری در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

مهر

برچسب ها: سوختگی ، افسردگی ، طلاق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: