کد خبر: ۴۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
دکترنوربخش درنشست خبری اعلام کرد:
شفاآنلاین:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:بودجه سازمان تامین اجتماعی برای سال 94 عبارتست از58هزارمیلیاردتومان است که درسه بخش پرداخت مستمری بگیری وبازنشستگی ،بخش درمان وسرمایه گذاری پیش بینی وتنظیم شده که به هیات مدیره ارایه گردیده است.
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین دکترسیدتقی نوربخش دقایقی قبل درنشست خبری با تبریک  ایام مبارک دهه فجروگرامیداشت یادونام شهدای گرانقدرانقلاب وامام شهیدان،  ضمن بیان این مطلب گفت :92درصد بودجه های این سازمان ازطریق دریافتی حق بیمه تامین می شود.
به مناسبت ایام مبارک  دهه فجر 36 پروژه ازجمله بیمارستان میلاد 2درکرمان پس از8سال به بهره برداری خواهدرسید که بیمارستان بسیارمجهزبه تجهیزات پیشرفته است که حدود170 میلیاردتومان هزینه داشته است.
وی خاطر نشان کرد:بیمارستان هامون زابل نیزبا قابلیت های ویژه پس ازسه سال و با رفع  مشکلات سدراه درایام مبارک دهه فجر افتتاح می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ابلاغ بخشنامه جدید کارگران ساختمانی هم خبر داد و افزود: این بخشنامه امروز ابلاغ شد و همچنین با توجه به اینکه قانون بیمه کارگران ساختمانی طی امسال چندین بار تغییر کرد، در نهایت با تصویب مجلس و شورای نگهبان امروز قانون جدید ابلاغ و اجرایی می شود.

وی گفت: در سال ۹۲، ۹۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به عنوان منابع بیمه کارگران ساختمانی به تامین اجتماعی پرداخت شد که این بودجه در لایحه اعتبارات امسال حذف شد و در نهایت قرار بود بر اساس متراژ واحدهای ساختمانی منطقه، ۲ تا ۴ درصد به تامین اجتماعی، کارفرما پرداخت کند که با این وجود نمی توانستیم تمامی ۸۰۰ هزار نفر کارگران ساختمانی را بیمه کنیم، اما ما بیمه آنها را قطع نکردیم.

نوربخش با اشاره به اینکه متاسفانه شهرداری ها کارگران را معرفی نمی کردند و همکاری های لازم را نیز انجام نمی دادند، تاکید کرد: به دلیل اینکه میزان ساخت و سازها بر اساس آمارهای مرکز آمار به نصف کاهش یافته به طوریکه در تهران تا ۴۰ درصد و در شهرستان ها نیز تا ۶۸ درصد کاهش داشته است، بنابراین منابع ما نیز کاهش یافت و عملا می توانستیم ۳۰۰ هزار نفر را بیمه کنیم و در نهایت به دنبال اصلاح قانون و مکانیزم تامین سطح پوشش اقدام کردیم که باعث تصویب قانون جدید و ابلاغ آن شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بر این اساس، درصدی از تراکم پروانه ساختمان باعث افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی سطح پوشش کارگران ساختمانی می شود که قرار است به تصویب هیات دولت برسد.

وی گفت: با تصویب هیات دولت تحت پوشش کارگران ساختمانی افزایش پیدا می کند به طوریکه می‌توانیم افرادی که پشت نوبت هستند را نیز پوشش دهیم.

نوربخش همچنین در خصوص بودجه شرکت رایتل نیز افزود: صددرصد مالکیت این شرکت مربوط به تامین اجتماعی است و هم جنبه بنگاه اقتصادی دارد و هم خدماتی و تعداد مشترکین آن نیز طی سه سال گذشته سه برابر شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه شرکت رایتل به سوددهی رسیده است، تصریح کرد: این شرکت همچنین در بحث کارت هوشمند درمان نیز اقداماتی انجام داده است.

وی در مورد تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر تا پایان آبان ماه تعداد بیمه شدگان به ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است به طوری که در سال جدید ۳۸۰ هزار نفر به تعداد بیمه شدگان اضافه شده است.

نوربخش با تاکید بر اینکه سال ۹۳، اولین سالی است که رشد بیمه بیکاری منفی بوده است، بیان کرد: تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند از ۲۱۵ هزار نفر به ۱۷۰ هزار نفر کاهش یافته است که این به دلیل این است که افرادی که مشغول به کار هستند نمی توانند از این بیمه استفاده کنند و در همین رابطه بیمه بیکاری ۳۵ هزار نفر قطع شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، در بخش پرداخت بیمه بیکاری، نظارت کافی انجام شده و پرداخت های غیرحق قطع شده است.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای میان تامین اجتماعی و وزارت کار خبر داد و گفت: افرادی که از طریق کاریابی معرفی می شوند بر اساس این تفاهم نامه ۹۰ درصد حقوقشان را سازمان و ۵۰ درصد را کارفرما پرداخت می کند به طوری که بیمه شده ۱۴۰ درصد حقوق می گیرد که این موضوع هم باعث ایجاد اشتغال وی شده و هم اینکه حقوق فرد بیش از پیش خواهد بود و کارفرما نیز ۵۰ درصد پرداخت می کند.

نوربخش از اجرایی شدن پنج تفاهم نامه میان سازمان و وزارت کار خبر داد و گفت: ابلاغ مشاغل سخت و زیان‌آور، پرداخت بیمه بیکاری، حوادث ناشی از کار، احصاء سوابق بیمه شدگان (ماده ۱۴۸)، بهداشت محیط کار و فنی و حرفه ای از جمله ۶ طرحی هستند تفاهم نامه آنها امضاء و توسط وزیر کار ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در مورد نتایج آزمون استخدامی سازمان نیز گفت: تمامی مراحل طرح سوال و اجرای آزمون توسط سازمان سنجش انجام شد و در نهایت افرادی که نمره حدنصاب را آورده بودند برای مصاحبه معرفی شدند که از این میان قرار است ۲۸۰۰ نفر استخدام شوند که ۲۵ درصد سهمیه مربوط به خانواده شهدا است که تمامی آن را دقیقا اعمال کردیم.

به گفته وی، تا پایان بهمن ماه و پس از گزینش لازم تمامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی مشغول به کار خواهند شد.

نوربخش در پاسخ بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز گفت: در سال جاری سطح پوشش نسبت به گذشته کمی افزایش یافته، اما با توجه به اینکه هزینه ها نیز افزایش پیدا کرده است به همین دلیل در برخی موارد میزان پرداختی بازنشستگان بیشتر از سال گذشته شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کسری اعتبارات سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با کسری اعتبارات مواجه نیستیم، این در حالی است که سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان با کسری بودجه مواجه بودیم که توانستیم آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۵۵۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت می شود، توضیح داد: در سال های گذشته برای کسری بودجه از راه های فروش دارایی ها، دریافت تسهیلات از بانک ها و همچنین عدم انجام تعهدات اقدام می شد، اما ما هیچ یک از این اقدامات را انجام نداده و توانستیم با مدیریت صحیح، کسری بودجه را جبران کنیم.

نوربخش از پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد، داروخانه ها، پزشکان و... تا اول آبان ماه خبر داد و گفت: تا پایان بهمن ماه قصد داریم مطالبات پزشکان عمومی و متخصص را تا اول دی پرداخت کنیم.













نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: