کد خبر: ۴۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
شفاآنلاین-حضور پزشکان مقیم در بیمارستان های دولتی منجر به بهره مندی به هنگام مردم از خدمات درمانی در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت شده است
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی رئیس دبیر خانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت، اظهارداشت: به منظور بهره‌مندی به‌هنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائم پزشکان متخصص در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، این برنامه از اول خرداد 93 اجرا شده است که با گذشت 7 ماه از شروع برنامه 400 بیمارستان مشمول به طور کامل آن را اجرا و بیش از 7200 متخصص ما را در اجرای شایسته طرح همراهی کرده اند و به طور متوسط هرشب بیش از 843 پزشک متخصص در این بیمارستانها مقیم  هستند.

وی هدف از اجرای این برنامه را ارائه به‌ موقع خدمات درمانی، پاسخگویی 24 ساعته بیمارستان های درمانی و آموزشی درمانی، تعیین تکلیف بیماران توسط متخصص مربوط در بخش اورژانس در حداقل زمان ممکن، انجام به موقع ویزیت بیماران، اعمال جراحی و پروسیجرهای اورژانسی و در نهایت افزایش رضایت‌مندی مردم عنوان کرد.

آقاجانی ادامه داد: به منظور تضمین دریافت خدمات درمانی مناسب در هر ساعت شبانه روز و در همه نقاط کشور و ارتقای کیفیت خدمات و مراقبت‌های سلامت، دانشگاه‌هاي علوم پزشکی  در بیمارستان‌های درمانی - آموزشي درماني تابعه مکلف شده اند، از پزشکان متخصص یا فوق‌تخصص‌، فلوشیپ به عنوان پزشک مقیم استفاده نمایند.

وی اگفت: 17 رشته تخصصی و فوق تخصص مشمول این طرح می شوند و پزشک مقیم موظف است در تمام ساعات مقیمی، حضور فیزیکی فعال در بیمارستان‌های درمانی /  آموزشي درماني داشته و اقدامات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیماران مرتبط با زمینه تخصصی خود را انجام‌‌دهد.

آقاجانی افزود: طی ارسال بخشنامه به  تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مقرر شده است تمامی بیمارستان های 64 تا 96 تخت فعال حتما باید دارای یک پزشک مقیم از یکی از رشته‌های تخصصی داخلی، جراحی عمومی و یا طب اورژانس باشند. همچنین تمامی بیمارستان های درمانی - آموزشي درماني جنرال با بیش از  96 الی 256 تخت فعال، ضروری است دارای دو تا چهار پزشک مقیم در رشته‌های تخصصی موردنیاز باشند. از سوی دیگر به دلیل بار بستری بیمار در  بیمارستان‌های درمانی - آموزشي درماني جنرال با بیش از 256 تخت فعال، ضروری است این مراکز درمانی دارای چهار تا شش پزشک مقیم در رشته‌های تخصصی موردنیاز باشند.

وی ادامه داد: در راستاي اجراي بسته مقيمي طرح تحول نظام سلامت و نظارت بر بخش هاي اورژانس بيمارستاني،  كليه  بيمارستان هاي  استان تهران در شیفت عصر و شب هفته گذشته توسط بازرسان وزارت بهداشت مورد بازديد قرار گرفتند. در اين بازديدهاي متمركز، حضور و كيفيت ارائه خدمات متخصص مقيم، نحوه عملكرد بيمارستان در خصوص اجرا و نظارت داخلي بسته مقيمي و ميزان رضايتمندي بيماران از اجراي اين طرح مورد بررسی قرار گرفت. عموم بیماران و همراهان ان ها از حضور متخصصین رضایت داشتند و امید است که این طرح با تلاش و جدیت بیشتری ادامه یافته و خدمتی در شان هموطنان عزیز به آنها ارائه گردد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: