کد خبر: ۴۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
نماینده مجلس بیان کرد:
شفاآنلاین- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛ متعهد بودن به اجرای کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی را راهکار مقابله با مخاطراتی همچون تحریم های اقتصادی و کاهش قیمت نفت ذکر کرد و گفت: کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، فرصتی طلایی برای کاهش وابستگی به این محصول محسوب می شود.
جعفر قادری  اقدامات مناسب برای افزایش توان ثروت آفرینی در کشور، تامین مالی پایدار و کاهش وابستگی بودجه به نفت را از جمله اولویت های راهبردی اقتصاد کشور دانست و افزود: حماسه اقتصادی در آیینه اقتصاد مقاومتی تبلور می یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه میزان وابستگی به نفت در بودجه های سنواتی هر سال روبه افزایش است، افزود: با بهره گیری از توان تخصصی و اجرایی در حوزه های برنامه ریزی، سیاست گذاری، صادرات غیر نفتی، تولید ملی، مدیریت صحیح و نظارت دقیق بر حوزه های مختلف اقتصادی، می توانیم از نتایج اجرای اقتصاد مقاومتی بهره مند شویم.

وی حمایت از تولید ملی و تقویت صادرات غیر نفتی را دو رکن مهم برنامه های اقتصادی کشور دانست و افزود: باید فعالیت های تولیدی و بازرگانی و حتی نظام پولی و مالی کشور با برنامه های اقتصاد مقاومتی همخوان شود تا اقتصادی متکی بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی داشته باشیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر آنکه حتی نیروی کار، منابع سرمایه ای، خلاقیت ها، نگرش ها و نظایر آن باید با الزامات اقتصاد مقاومتی هماهنگ شوند، افزود: ساده زیستی علاوه بر نهادینه کردن روحیه صرفه جویی و قناعت، مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات را افزایش داده و در نتیجه بهره وری ها افزایش خواهد یافت.

وی مجموعه سیاست های اقتصاد مقاومتی را الگویی علمی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور و نیز تدبیری برای رسیدن به اهداف بلندمدت اقتصادی دانست و افزود: مدیریت هزینه ها جزء لاینفک اقتصاد مقاومتی است و در این نوع اقتصاد همه مسئولند از هزینه های غیرضرور و بدون اولویت پرهیز کنند.

قادری افزود: مقام معظم رهبری بهمن سال 92، سیاست های اقتصاد مقاومتی را در قالب نقشه راهی برای حرکت درست متولیان و تصمیم گیران کشور ابلاغ و هدف آن را ارایه شاخص های صحیح برای پیمودن راه عنوان کردند.

گفتنی است؛ همزمان با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، وزارتخانه ها و ارگان های مختلف با بخشنامه های متعدد، از آمادگی نهاد و سازمان متبوع خود و عزم جدی برای تحقق اهداف این اقتصاد در کشور خبر دادند اما اقدامات صورت گرفته نشان می دهد که عزم آنها خیلی جدی نبوده و اهتمام این ارگان ها در حد بخشنامه ها و تکرار بیانات باقی مانده و سیاست های مقاومتی همچنان به نتیجه مورد نظر نرسیده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: