کد خبر: ۴۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
شفاآنلاین :جشن ایمن سازی پاکبانان علیه بیماری هپاتیت Bو سالمندان ساکن آسایشگاه ها علیه بیماری آنفولانزا، به وسیله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان،روز سه شنبه هفتم بهمن ماه 93 با حضور استاندار سمنان، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، شهردار سمنان، فرماندار شهرستان سمنان، و جمعی از مدیران استانی، شهرستانی و دانشگاهی در سالن زكرياي رازي دانشكده دندانپزشكي برگزار شد

به گزارش شفاآنلاین ،دكتر مهدی شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این مراسم اظهار داشت: 536 پاکبان و 432 سالمند ساکن در آسایشگاه های سالمندان شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه در این طرح شرکت دارند.

وی با اشاره به هزینه 800 میلیون ریالی اجرای ایمن سازی پاکبانان و سالمندان ساکن آسایشگاه های سالمندی شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، افزود: این هزینه سرمایه گذاری و پیشگیری است.

دكتر شادنوش رئيس دانشگاه  همچنين گفت:  در قالب این طرح،  پاکبانان این شهرستان ها علاوه بر بیماری هپاتیتB ، در برابر بیماری کُزار و دیفتری نیز واکسینه شدند.

در ادامه این مراسم با واکسیناسیون دو نفر از پاکبانان علیه بیماری هپاتیت B ، دیفتری و کزاز و یک نفر از سالمندان علیه بیماری آنفولانزا واکسینه شدند و با این اقدام واکسیناسیون پاکبانان و سالمندان آسایشگاه ها تکمیل شد.

لازم به ذکر است: در این آیین که تعدادی از پاکبانان و سالمندان استان سمنان نیز حضور داشتند، یاد و خاطره "عباس پهلوانی" پاکبانی که حین انجام وظیفه، در حادثه رانندگی در حین خدمت جانش را از دست داد، گرامی داشته شد و از خانواده محترم این پاکبان تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است: مرحوم عباس پهلوانی اهل استان آذربایجان غربی با سابقه ده ساله به عنوان پاکبان سمنان مشغول به فعالیت بود که ساعت 5 صبح روز بیست و پنجم دیماه سال جاری، به علت تصادف با خودرویی در نزدیکی میدان امام حسین (ع) سمنان، دار فانی را وداع گفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: