کد خبر: ۴۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 22
شفاآنلاین-جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: با الکترونیکی کردن کارت های پایان خدمت، امکان جعل آنها غیرممکن خواهد بود.
به به گزارش شفاآنلاین، سردار «ابراهیم کریمی» درباره فرایند معافیت های پزشکی افزود: مشمولان قبل از اعزام به خدمت ابتدا توسط پزشکان، معاینه اولیه می شوند تا سلامت آنها تایید شود زیرا براساس قانون، تنها افراد سالم می توانند به سربازی روند.

وی اظهار داشت: بخشی از بیماری ها به صورت بالینی قابل تشخیص هستند مانند فردی که عضوی از بدن خود را از دست داده باشد، این افراد به شوراهای پزشکی مراجعه کرده و پس از رسیدگی، رای نهایی برای آنها صادر می شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد: برخی از بیماری ها نیاز به انجام معاینات دارد زیرا به ظاهر قابل تشخیص نیست، به عنوان مثال فردی ادعا می کند که سرطان یا دیسک کمر دارد، بنابراین آنها باید به پزشکان متخصص و معتمد که در بیمارستان های نیروهای مسلح مراجعه تا آنها براساس آزمایش های مختلف، نظر خود را اعلام کنند.

کریمی اضافه کرد: بیمارستان هایی که مشمولان برای ادامه مراحل پزشکی می توانند مراجعه کنند، در اولویت اول، همه بیمارستان های نظامی در سطح کشور و سپس بیمارستان دولتی زیر نظر وزارت بهداشت و درمان است.

به گفته وی، در اولویت بعدی، با برخی از بیمارستان های خصوصی نیز تفاهم نامه هایی به امضاء رسیده تا در صورت لزوم از این بیمارستان ها نیز استفاده شود.

کرمی با بیان اینکه، نتایج اعلامی از سوی بیمارستان های معتمد سازمان به شورای پزشکی ارسال می شود، افزود: براساس قانون، شورای پزشکی متشکل از سه پزشک نظامی یا معتمد است که پس از بررسی های لازم، نظر خود را اعلام می کنند. این شورا می تواند با رد و یا تایید بیماری، نظر دهد که یک فرد باید به خدمت اعزام، معاف از رزم و یا معاف دائم شود.

کریمی با اشاره به اینکه، تمام مراکز سازمان وظیفه عمومی شهرستان ها، برخوردار از شورای پزشکی اند، خاطرنشان کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا، نظر شواری پزشکی را با قانون تطبیق می دهد و در صورت مغایرت با قانون و همچنین اگر مشمول به رای صادره اعتراض داشته باشد، پرونده به شورای عالی پزشکی ارجاع داده می شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: شورای عالی پزشکی متشکل از پنج پزشک متخصص است که پس از بررسی مجدد، رای قطعی را اعلام می کنند، نظریه این شورا، قطعی و لازم الاجراست و فرد نمی تواند به این رای، اعتراض داشته باشد.

وی در خصوص جعل کارت های پایان خدمت نیز گفت: با الکترونیکی کردن کارت های پایان خدمت، امکان جعل آنها غیرممکن خواهد بود.

وی افزود: دریافت کارت پایان خدمت واقعی از روش های غیرقانونی به چند صورت در حال حاضر توسط جاعلان دنبال می شود، به عنوان مثال افرادی که معلول بوده و یا والدین معلول دارند، باید از شورای پزشکی بهزیستی نامه بگیرند و به سازمان وظیفه عمومی ارائه دهند.

کریمی با بیان اینکه ممکن است فرد، نامه جعلی به این سازمان ارائه کند، ادامه داد: ضمن شناسایی این گونه شگردها، اکنون با در اختیار گرفتن سامانه، مانع این اقدام مجرمانه شده ایم، روش های جازنی ،جعل مدارک پزشکی ،جعل مدارک استعلاجی از شگردهایی است که جاعلان دنبال می کنند بنابراین به دنبال فعال کردن سامانه ای هستیم که مانع از اقدام مجرمانه جاعلان باشد. این سامانه بزودی عملیاتی خواهد شد.

کریمی افزود: برخی افراد ممکن است از طریق تطمیع دیگران، مدارک پزشکی جعلی بگیرند اما در نهایت جعلی بودن این مدارک از طریق بررسی توسط شورای پزشکی، مشخص می شود بنابراین سازمان وظیفه عمومی ناجا باید با رصد و شناسایی روزنه ها، اقدامات مجرمانه در این حوزه را به شدت کاهش دهد.



**افراد برخوردار از شهرت، طعمه جاعلان

وی در خصوص فوتبالیست ها نیز گفت: قطعا کسانی که از پول و شهرت برخوردارند، طعمه جاعلان می شوند که در خصوص این افراد نیز همین گونه بود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه، هیچ یک از متهمان این پرونده، از کارکنان سازمان وظیفه عمومی نبودند، گفت: متهمان، مدارک را با راهنمایی جاعلان جعل کرده و سپس به سازمان وظیفه عمومی ارائه داده بودند.

به گفته کریمی، بیشتر جاعلان شناسایی و دستگیر و به مقامات قضائی تحویل داده شدند و هم اکنون پرونده آنها در قوه قضائیه در حال رسیدگی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: