کد خبر: ۴۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۳ - 2015January 14
شفاآنلاین-نه تنها سرعت یادگیری و استفاده از مهارت های لازم برای به کارگیری اینترنت و ابزارهای یادگیری آنلاین توسط کودکان شگفت انگیز است، بلکه آموزه هایی که از ابزارهای آموزشی فرا می گیرند نیز جالب توجه هستند.
به گزارش شفاآنلاین، دیدگاه و رویکرد ما به موضوع آموزش و پروش در حال تغییر است. اینترنت به نوعی همه چیز را تغییر داده و نقش مهمی را در شیوه های آموزش افراد جوان در هر سنی ایفا می کند. در شرایطی که رایانه ها نقش پر رنگی را در برخی از کلاس های درس و کل جامعه ایفا می کنند، کودکان بیشتری نیز استفاده از ابزارهای آموزشی آنلاین را در سنین پایین تر به عنوان بخشی از تجربه یادگیری خود آغاز کرده اند. 

نه تنها سرعت یادگیری و استفاده از مهارت های لازم برای به کارگیری اینترنت و ابزارهای یادگیری آنلاین توسط کودکان شگفت انگیز است، بلکه آموزه هایی که از ابزارهای آموزشی فرا می گیرند نیز جالب توجه هستند. بی تردید، رشد و گسترش فناوری تداوم داشته و به بخشی بسیار مهم از زندگی مردم مبدل خواهد شد. آموزش آنلاین نیز به کودکان کمک خواهد کرد تا نه تنها فعالیت های آموزشی خود را ارتقا دهند، بلکه با چگونگی استفاده موثر از فناوری بیش از پیش آشنا شوند.

روش های مختلفی وجود دارند که آموزش آنلاین می تواند به بهبود تجربه یادگیری کودکان کمک کند. در ادامه این مطلب برخی از آنها را به صورت مختصر بررسی می کنیم.

سرعت مناسب

ابزارهای آموزشی به کودکان این اجازه را می دهند تا رسیدگی به درس ها و یادگیری مطالب آموزشی را با سرعتی مناسب با ظرفیت های خود انجام دهند. آنها دیگر نگران همگامی با دانش آموزان دیگر در کلاس درس نبوده و می توانند بر یادگیری شخصی خود تمرکز کنند.

در دسترس بودن

زیبایی آموزش آنلاین این است که کودکان می توانند از هر جایی به ابزارهای آموزشی دسترسی داشته باشند. آنها می توانند از ابزارهای آموزشی در کلاس درس، کتابخانه و یا خانه استفاده کنند. در این میان، تنها دسترسی به یک رایانه و اتصال به اینترنت نیاز است. افزون بر این، هزینه ابزارهای یادگیری و آموزش آنلاین مقرون به صرفه بوده و به صورت گسترده در دسترس هستند.

انعطاف پذیری

ابزارهای آموزشی اینترنت محور برای افزایش انعطاف پذیری طراحی شده اند. آنها امکان بازگشت آسان به درس های پیشین، ورود و خروج از محتوا و ذخیره سریع و آسان فعالیت هایی که انجام داده اند را برای کودکان فراهم می کنند.

تهدید آمیز نبودن

یادگیری در کلاس درس ممکن است برای برخی دانش آموزان تهدیدآمیز و ترسناک باشد. بر همین اساس ممکن است مشارکت حداکثری به آن میزان که علاقه دارند را نداشته باشند. اما ابزارهای آموزشی آنلاین در کاهش و محدود کردن این عامل بسیار تاثیرگذار هستند.

افزایش سطح تعامل

ابزارهای آموزشی آنلاین سطح تعامل دانش آموزان با مواد را به واسطه استفاده از گرافیک های تعاملی، ویدئوها و رسانه های دیگر افزایش می دهند.

چگونگی استفاده از فناوری

با در نظر گرفتن یادگیری و آموزش آنلاین، بخشی از فرآیند آموزشی که اغلب نادیده گرفته می شود این است که کودکانی که از برنامه ها استفاده می کنند، چگونگی استفاده از فناوری را نیز به واسطه تعامل با ابزارهای یادگیری فرا خواهند گرفت. درک چگونگی استفاده موثر از فناوری، مهارتی است که تمامی کودکان برای آموزش هر چه بیشتر و ورود به بازار کار نیاز خواهند داشت.

مکملی برای آموزش کودکان

آموزش آنلاین می تواند همانند مکملی برای جریان آموزش فعلی کودکان در مدارس باشد. ابزارهای آموزشی آنلاین برای کمک به کودکان در زمینه های مختلف مانند ریاضی، خواندن و یا روش یادگیری به شیوه هایی جدید طراحی شده اند.

بی تردید، آموزش آنلاین در آینده نزدیک نقش مهم تر و بارزتری در نظام آموزشی کشورهای مختلف جهان ایفا خواهد کرد. امروزه، این جریان در برخی از دانشگاه ها و دبیرستان ها وجود داشته و شاهد تغییرات ناشی از آن بوده ایم. ابزارهای آموزشی آنلاین کودکان را برای یادگیری هرچه بیشتر تشویق کرده و به ارتقا و بهبود تجربه یادگیری آنها کمک خواهند کرد.


عصر ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: