کد خبر: ۴۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 11
شفاآنلاین-رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران کمبود پرستار را همچنان اصلی‌ترین مشکل در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه دانست و گفت: در حال حاضر بین 300 تا 400 نیروی پرستار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه نیاز داریم که از طریق قرارداد شرکتی تنها 200 نیروی پرستار جذب و مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی جعفریان  به پیشرفت‌های طرح تحول سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و افزود: هرچند که ممکن است این طرح ابهاماتی داشته باشد، اما در مجموع آثار مثبتی در پی دارد و تا کنون تمام بسته‌های ارائه شده در این طرح به درستی اجرا شده است.

وی در خصوص چالش‌های مربوط به پرستاری و آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده طی شش ماه گذشته تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌های بیمارستان‌های شریعتی، امام و مرکز طبی تهیه شده است و امیدواریم تا آخر امسال بتوانیم 13 نوع دیگر از آزمایشات را در این مراکز انجام دهیم.

جعفریان با بیان این مطلب که کمبود پرستار همچنان اصلی‌ترین مشکل در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه است، اظهار کرد: در حال حاضر بین 300 تا 400 نیروی پرستار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه نیاز داریم که از طریق قرارداد شرکتی تنها 200 نیروی پرستار جذب و مشغول به کار شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بکارگیری نیروهای جدید از طریق قرارداد شرکتی، موضع وزارت بهداشت نیست بلکه رویکرد دولت است.

جعفریان در خصوص ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌ها گفت: بودجه‌ای که وزارت بهداشت دراین مرحله برای ارتقای هتلینگ داده است، معمولا صرف کارهایی می‌شود که نتیجه آن مستقیما به نفع بیمار است. بنابراین هر بیمارستان با توجه به شرایط خود بهترین برنامه را اجرا می‌کند.

جعفریان در پایان به تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: موضوع تجهیزات پزشکی حساس و پر حاشیه است لذا باید توجه بیشتری نسبت به آن صورت گیرد.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: