کد خبر: ۴۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 18
شفاآنلاین-اعتماد ميان وزارت بهداشت به‌عنوان نماینده حاکمیت و مردم، رابطه‌اي دو سويه است. سرعت دسترسی به هدف مشترك این حوزه كه همان حفظ و ارتقای سلامت جامعه است به اعتماد جاری در آن رابطه وابسته است و تأثیر مستقیم از آن می‌گیرد.
به گزارش شفاآنلاین،حال که پس از سال‌ها ناکامی در این‌خصوص، این اعتماد شکل گرفته است، افرادی با اهدافی مشخص و نه از سر خیرخواهی، ساز مخالف می‌زنند، شنیدن صدای این سازهای ناکوک جای بسی تامل است.  انصاف نیست که با تعمیم دادن گرایشات شخصی و سیاسی به مسائل کلان سلامت کشور، اجرای طرحی ملی را از مسیرش منحرف کنیم. باید تلاش کنیم فضای کشور از قضاوت‌های جهت‌دار و با نقاب‌های خیرخواهانه، پاکیزه نگه داشته شود تا کار بزرگی که شروع شده به سرانجام برسد.
نباید با تحریک افکارعمومی و استفاده ابزاری از برخی افراد دلسوز صرفا برای دستیابی به اهدافی که در پشت ژست‌های دلسوزانه مخفی شده‌اند، به مسائل حاشیه‌ای دامن زد چراکه ایجاد دست‌انداز برای اجرای مطلوب طرحی ملی و متزلزل کردن ستون‌ها و پایه‌های انقلابی بزرگ در حوزه سلامت، نفعی در بر نخواهد داشت.  تنها مروری کوتاه بر نتایج افکارسنجی چند سایت معتبر، حاکی از آن است که اقدامات جدید وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول نظام سلامت، رضایتمندی بالای ۷۰‌درصدی و آرامش نسبی در حوزه بهداشت و درمان برای مردم را به دنبال داشته است.  از منظری دیگر، ایجاد رفتارها و اقدامات برنامه‌ریزی شده و موردهجمه قرار دادن اقدامات دولت در حوزه سلامت به‌رغم رضایتمندی آحاد مردم آن هم در آستانه فصل بررسی بودجه، قطعا پیام‌های دیگری در بر دارد. چراکه هیچ گاه کسی برای انجام یک امر باطل با آن تابلو جلو نمی‌رود؛ بلکه با کلام و بیانی موردپسند عامه مردم، نیات نادرست خود را عملی می‌کند.  از سویی دیگر، وقتی یک حرکت از چند موضع گوناگون مورد حمله قرار می‌گیرد معنی آن این است که این طرح در مسیر درست خود قرار گرفته و واکنش‌های موجود حاکی از به خطر افتادن منافع سیاسی یا اقتصادی عده‌ای خاص است.  بنابراین انتظار می‌رود مدیریت کلان وزارت بهداشت، همان‌طور که بارها اعلام کرده بر انجام وعده‌هایش مصمم بماند و برنامه‌هایی را که قول تحقق آنها را به مردم داده است، بدون توجه به حاشیه‌سازی‌هایی که انتظار آنها می‌رفت، بدون تردید و با قوت تمام ادامه دهد.
در این میان انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز با اعتنا و توجه به وظیفه‌ای که در اطلاع‌رسانی صحیح اخبار و به دور از جانبداری از گرایشات گروهی خاص دارند مثل همیشه در کنار و همراه مردم باشند و اسیر دام‌هایی که منجر به ایجاد دست‌انداز در اجرای طرح ملی و به نفع مردم است، نشوند.

شهروند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: