کد خبر: ۴۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 18
شفاآنلاین :سر درد، دردهای عضلانی و گاهی درد مزمن آرتروز برای بسیاری از افراد تجربه آشنایی است. متأسفانه در حال حاضر تنها راه درمان و مبارزه با کاهش درد استفاده از داروهای معمول با عنوان مسکن است.
هر کسی خطرات ناشی از مسکن‌های درد مانند وابستگی و افزایش خطر مرگ را می‌داند اما با این حال این داروها مصرف چشمگیری بین عموم دارند. استامینوفن و ایبوپروفن از محبوب‌ترین داروهای بدون نسخه است. این دو مسکن شایع علاوه بر عوارض جانبی زیادی که به همراه دارد، گاهی کشنده نیزهستند. محققان اسکاتلندی نشان داده‌اند، افرادی که بدون توجه به عوارض داروها برای مهار سر درد و دردهای عضلانی بیش از حد از استامینوفن استفاده می‌کنند، آسیب جدی به کبدشان وارد می‌شود.  دکتر «اریکا شوارتز» می‌گوید: مصرف بی‌رویه استامینوفن و ایبوپروفن علاوه بر آسیب کبدی ، باعث خونریزی دستگاه گوارش می‌شوند.


این متخصص طب گیاهان دارویی می‌گوید: خوشبختانه جایگزین‌های طبیعی که از گیاهان و ادویه جات مشتق می‌شود بدون عوارض جانبی بوده و با دردهای گاه به گاه یا مزمن مبارزه می‌کنند. مسکن‌های طبیعی راهکار بی‌خطری برای رهایی از سردرد‌های آزاردهنده و دردهای عضلانی است. استامینوفن، کدئین و ایبوپروفن را از همین حالا کنار بگذارید و داروهای طبیعی را جایگزین کنید.
 پوست درخت بید
پوست درخت بید یک ضد التهاب طبیعی است که قدمت استفاده از آن به زمان یونانیان باستان بر می‌گردد. پوست درخت بید حاوی «سالیسین» است. سالیسین یک ماده شیمیایی شبیه به «اسید استیل سالسیلیک» است که به عنوان ضد درد در ترکیب آسپرین به کار برده شده است. همچنین فلاوونوئیدها و فنل‌های ضد التهابی قوی در ساختار پوست درخت بید وجود دارد که منجر به تسکین درد و کاهش التهاب می‌شود. این مسکن طبیعی نسبت به داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین در معده و روده عوارض جانبی کمتری بر جای می‌گذارد. امروزه خواص پوست درخت بید برای درمان بیماری‌های متعدد از جمله سر درد و آرتریت تأیید شده است. از دیگرمنابع سالیسیلات ادویه‌جات هندی است. مصرف یک وعده ادویه کاری حاوی مقادیر بسیار بالایی از سالیسیلات هستند، به گفته دکتر شوارتز، غذاهای حاوی کاری قاتل درد هستند.
 آرنیکا
این گیاه از خانواده آفتابگران است و از قرن‌ها پیش به عنوان یک کرم موضعی، پماد یا مرهم کاهش درد استفاده می‌شد. ورزشکاران از ژل گیاه آرنیکا برای از بین بردن درد عضلانی و کبودی استفاده می‌کنند. آرنیکا به طور قابل توجهی کبودی را بهبود بخشیده و به کاهش تورم و درد مفاصل کمک می‌کند. ژل آرنیکا حتی مؤثرتر از ایبوپروفن بوده و دردهای ناشی از آرتروز دست را تسکین می‌دهد. همچنین استفاده از ژل آرنیکا دو بار در روز و به مدت 6 هفته به طور قابل توجهی سفتی و درد آرتروز زانو را کم می‌کند.
 بروملین
بروملین آنزیم طبیعی موجود در آناناس است و به نظر می‌رسد برای کاهش درد استئوآرتریت مفید است. مطالعات آلمانی نشان داده بروملین تا 80 درصد درد را در بیماران کاهش می‌دهد. در واقع این آنزیم به عنوان دیکلوفناک طبیعی عمل کرده و خاصیت ضد التهابی دارد و از احساس درد و سفتی عضلات و استخوان‌ها جلوگیری می‌کند. برخی کارشناسان معتقدند بروملین پروتئین‌هایی را که در خون باعث ایجاد التهاب و درد می‌شوند، می‌شکند.
 کپساپسین
کپساپسین از فلفل تند مشتق شده است. این ماده هنگام تماس با پوست با ایجاد حرارت به آرامی درد را خاموش می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند، کپساپسین در تسکین درد کمر، درد ناشی از ورم مفاصل، زونا، سردرد، پسوریازیس و نوروپاتی دیابتی مؤثر است. همچنین مطالعات دانشگاه وسترن اوهایو مشخص کرده؛کپساپسین در 80 درصد از بیماران مبتلا به آرتریت درد را کم می‌کند. (کاهش درد پس از استفاده موضعی به مدت دو هفته گزارش شده است)کرم کپساپسین به طور قابل توجهی در تسکین درد بیماران مبتلا به درد زونا مؤثر است، به طوری که 86درصد از بیماران دو سال بعد از درمان با این داروی گیاهی اعلام کردند، کپساپسین اثر طولانی تری دارد.
 میوه گل رز (رزهیپ)
مطالعات بالینی نشان داده است میوه رز به میزان قابل توجهی درد ناشی از آرتروز مفصل ران، دست‌ها و زانو را کم می‌کند. محققان دانمارکی نشان دادند میوه رز در 82 درصد از بیمارن مبتلا به آرتروز درد را تسکین می‌دهد. همچنین نتایج یک تحقیق در دانشگاه شیفلد هالام انگلستان حاکی از آن است، میوه گل رز علاوه بر کاهش درد ران در بیماران مبتلا به آرتریت، 90درصد از حرکات بیماران را بهبود بخشیده بود. میوه رز را می‌توان به عنوان چای گیاهی مصرف کرد.
نکته قابل توجه در ارتباط با مصرف مسکن‌های طبیعی این است که بیمارانی که برای درمان سردرد و دردهای عضلانی از داروهای ضد اضطراب استفاده می‌کنند، عوارض جانبی معمول و علائمی مانند خواب آلودگی و یبوست را نشان نمی‌دهند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وارتخاتون
|
Armenia
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
بسیار موافقم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: