کد خبر: ۴۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 17
رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شایع ترین بیماری های عفونی در کشورمان را بیماری های ویروسی نظیر آنفولانزا و بعد در رده بعدی تب مالت و عفونت های ویروسی برشمرد.

دکتر داوود یادگاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه بخش عمده ای از بیماری های قابل استفاده از واکسن با انجام واکسیناسیون خوب در کشور کاهش یافته شده است.

وی تأکید کرد: البته در بیماری ها تغییر ایجاد شده و آن این که آماربیماری های قابل کنترل با واکسن کاهش یافته اما هنوز بیماری هایی نظیر سل و تب مالت در کشورمان مسئله دارد که برای پیشگری نیازمند آموزش هستیم.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تأکید کرد: برای نمونه مردم باید بدانند که استفاده از پنیر و شیر تازه به جای شیر و پنیر پاستوریزه آنان را در معرض ابتلا به تب مالت قرار می دهد.

وی همچنین افزود: یا افرادی که با دام سرو کار دارند باید از دستکش و سایر سیستم های حفاظتی نیز استفاده کنند زیرا تب مالت از طریق پوست هم قابل انتقال است.

به گفته یادگاری گاهی اوقات بستنی های سنتی نیز به دنبال آلودگی می توانند عامل انتقال تب مالت باشند.


وی وضعیت بیماری های عفونی در کودکان را خوب اعلام و بیان کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون بیماری های فلج اطفال و سرخک کاهش یافته اما در برخی موارد نظیر بیماری های تنفسی باید کارهای جدی ترصورت گیرد و پروتکل های مربوطه  نیز ارائه شود.

یادگاری با تأکید بر توجه به پیشگیری اذعان کرد: در واقع بودجه ها نیزبیشتر باید به سمت و سوی پیشگیری سوق داده شود؛ یعنی پیشگیری قبل از ابتلا به بیماری.البته که به طور قطع در این صورت هزینه ها کمتر خواهد شد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لبافی نژاد تعداد متخصصین عفونی کشور را بالغ بر 400 نفردانست واین تعداد را با توجه به جمعیت کشور ایده آل دانست و در خصوص حمایت بیمه ها از بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: این امر به طور نسبی خوب است اما ایده آل و هدفمند نیست.

وی همچنین تأکید کرد: متأسفانه تعرفه های گروه های داخلی، اطفال و عفونی خیلی پائین است در حالی که برای ایجاد تمایل و گرایش میان فارغ التحصیلان رشته های داخلی باید برای ایجاد تعرفه مطلوب نیز اقدامات لازم انجام گیرد.

 


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید مهدی سجادی پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
با سلام خدمت جناب اقای دکتر:

یکی از اعضا خانواده بنده مبتلا به بروسلا مزمن گردیده است نکاتی که خدمتتان عرض مینمایم قطعی وتایید شدهاست:

1- بیمار بعد از حدود 4 سال از ابتلا به تب مالت متوجه بیماری بروسلا شده است - بیماری قطعا مزمن شده است.
2- بیماری از طریق پوست گونه عارض شده است نه از طریق خوراکی – این موضوع تایید شده است (بیوپسی هم انجام داده اند)
3- حدود 5 سال تحت نظر فوق تخصص عفونی تحت درمان می باشند.روزی 3 وعده کوتریماکسازول 960 - روزی 3 وعده ریفامپین 300 - روزی دو وعده داکسی 100
4- در تاریخ 26 مردادماه جواب ازمایش دوباره مثبت بوده و مصرف داروهای بالا را دوباره شروع نمودهاند.


سوالات:

1- ایا ایشان که از طریق پوست مبتلا شده اند غیر از داروها ی بالا راه درمان از طریق پوست را نیز دارند یا خیر؟یعنی می توانند با داروهای پوستی این بیماری را درمان نمایند یا خیر؟
2- ایا نظر یا راهنمایی خاصی می توانید انجام دهید؟


با تشکر از لطف شما سجادی پور از تهران
مدیر پایگاه با سلام /فعلا به درمان ارایه شده ازسوی پزشک ادامه دهند درصورت حاصل نشدن نتیجه مطلوب باماتماس بگیرید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: