کد خبر: ۴۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 10
عضو انجمن علمی فیزیوتراپی ایران مطرح کرد:
شفاآنلاين :عضو انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از برگزار نشدن دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود انتقاد کرد.

به گزارش شفاآنلاين، محمد اکبری عضو انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در نشست خبری سومین سمینار تازه‌‌های الکتروتراپی با تأکید بر توانایی‌های متخصصان فیزیوتراپی در ایران از برگزار نشدن دوره دکترای حرفه‌ای این رشته در ایران علی‌رغم وجود اساتید و متخصصان مجرب و توانا انتقاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از 20 سال پیش با تغییر روش زندگی افراد در جهان، اختلالات اسکلتی عضلانی گستره وسیعی پیدا کرده است و متناسب با آن روش‌های فیزیوتراپی نیز گسترش پیدا کردند بنابراین با روش‌های قبلی نمی‌توان پاسخگوی نیازهای دنیای جدید بود.

اکبری گفت: کشورهای صاحب سبک در عرصه فیزیوتراپی برای جبران این کسری مقطع تحصیلی را تا حداقل دکترای حرفه‌ای افزایش دادند که این اقدام ابتدا در آمریکا آغاز شد و اکنون به اغلب کشورهای صاحب سبک و حتی کشورهای خاورمیانه گسترش پیدا کرده است.

عضو انجمن علمی فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران هم در کنار برد فیزیوتراپی و دانشگاه‌ها از سال 87 به طور جدی نوشتن طرحی برای دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی و ارائه آن به وزارت بهداشت را در دستور کار قرار داد.

وی گفت:‌ با پیگیری‌های به عمل آمده در سال 1391 اولین دوره دانشجویی دکترای حرفه‌ای پذیرش شد ولی پس از آن با تغییر بدنه و صدر وزارت بهداشت این دوره در سال 1392 متوقف شد.

اکبری افزود: با توجه به ضرورت ادامه بقای دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی پیگیری‌های مجددی برای برگزاری این دوره صورت گرفت تا مجدداً این دوره شروع شود.

عضو انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: اکنون اعزام دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای به کشورهای خارجی در دستور کار قرار گرفته است که یکی از این کشورها پاکستان است و از دی‌ماه امسال شماری از افراد داوطلب برای ادامه تحصیل به این کشور خواهند رفت.

وی تأکید کرد: اعزام دانشجو به پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که توانایی علمی این کشور در حوزه فیزیوتراپی به مراتب از ایران پایین‌تر است بنابراین وزارت بهداشت باید هرچه زودتر مقطع تحصیلی مقطع دکترای حرفه‌ای برای رشته فیزیوتراپی را برقرار کنند.

گفتني است  سومین سمینار تازه‌های الکتروتراپی بیست و بیستم یکم آذرماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
0
0
با تشکر از اقای اکبری
DPT
|
United States
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
0
0
شخصيت تعصبي در بين ما ايراني ها به دلايل مختلف شديدتر از مردمان كشورهاي ديگه هست , به اميد روزي كه حداقل نظام سلامت كشور كه مربوط به سلامت مردممون هست بدون تعصبات صنفي پيش بره
مرتضوی
|
United Kingdom
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
0
0
این راه با افتخار ادامه دارد
علی فجری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
0
1
رشته فیزیوتراپی در آینده نزدیک جایگاه واقعی خود را مثل همه جای دنیا پیدا خواهد کرد و این مخالفتهای بی دلیل در نهایت برداشته خواهد شد فیزیو تراپیستها بدانند بالاخره به حق شان میرسند.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
0
0
امیدواریم که این رشته جایگاه حرفه ای خود را در ایران هم پیدا کند تا مجبور نباشیم به کشورهایی مثل پاکستان وابسته شویم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
0
جاوید ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: