کد خبر: ۴۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 09
شفاآنلاین-مدیرعامل شرکت بیمه دی با اشاره به افزایش سرمایه این شرکت در یک مرحله از پرداخت حدود 250 میلیارد تومان بدهی‌های شرکت خبر داد و گفت: مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی تا پایان امسال به طور کامل پرداخت می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،مجید بختیاری ضمن تشریح برنامه‌های این شرکت از بهمن سال گذشته تاکنون اظهار داشت: بعد از مطرح شدن پرونده بیمه دی در شورای عالی بیمه در سال گذشته سعی کردیم با تعاملی که با شورا داریم مسائل را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه دی به اعمال نظارت سختگیرانه‌ بر شرکت‌های بیمه از سوی بیمه مرکزی اشاره کرد و گفت: تاکنون در سه مرحله درباره بهبود وضعیت شرکت به شورای عالی بیمه گزارش داده‌ایم و مهمترین انتظار آنها از ما توجه به توانگری مالی و بازسازی ساختار سرمایه شرکت بود.

* افزایش سرمایه بیمه دی در یک مرحله

وی افزود: در همین راستا، در اوایل آبان ماه با تشکیل مجمع فوق‌العاده موضوع افزایش سرمایه بیمه دی به تصویب رسید بنابراین سرمایه شرکت از 61 میلیارد تومان به 250 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بیمه دی ادامه داد: افزایش سرمایه این شرکت با حمایت صاحبان سهم به صورت یک مرحله‌ای انجام و تا چند ماه آینده در بورس ثبت می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: بخش عمده‌ای از سهام بیمه دی متعلق به خانواده شهداست و ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا از آبروی صاحبان سهام شرکت دفاع کنیم

* پرداخت بدهی بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال

وی به مطالبات انباشته و معوق این شرکت به بیمارستان‌ها در سال قبل اشاره کرد و گفت: با تعاملی که با مراجع درمانی داشتیم این بدهی‌ها تقسیط و تقریباً 90 درصد بدهی شرکت به بیمارستان‌ها پرداخت شده است.

بختیاری گفت: بخشی از بیمه‌گذاران قرارداد بیمه درمان تکمیلی تامین اجتماعی هم مطالباتی از بیمه دی داشتند که بخش عمده آن هم پرداخت شده و بخشی هم به دلیل نقص مدارک یا مشکلاتی که ما داشتیم باقی مانده که تا پایان سال به طور کامل پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بیمه دی، توجه به کنترل‌های داخلی در پرداخت خسارت را با اهمیت دانست و افزود: در برخی موارد، واریزی مجدد یا اشتباه انجام شده و باید با تشدید کنترل و دقت حقوق بیمه‌گذاران را رعایت و پرداخت کنیم.

وی گفت: از پایان سال گذشته تاکنون حدود 250 میلیارد تومان از خسارت و معوقات بیمه گذاران را پرداخت کرده‌ایم که این مهمترین گام در ایجاد رضایت مشتریان شده بود.

وی عمده‌ترین دلیل ایجاد مشکل در قرارداد بیمه دی با بازنشستگاه تامین اجتماعی را عدم ارائه نرخ فنی بیمه‌نامه و بی انظباطی مالی دانست و گفت: ظرفیت اجرای یک قرارداد هم مسئله دیگری بود که از آن غفلت شد.

مدیرعامل شرکت بیمه دی ادامه داد: اگر سازو کار اجرایی و ظرفیت سازی و روش تامین خدمات مناسب در شرکت بیمه انجام نشود حتی اگر بیمه نامه با نرخ صحیح و فنی هم ارائه شود، با مشکل مواجه خواهد شد

وی افزود: در این مدت سهم بیمه درمان را از پرتفوی شرکت کاهش دادیم و سعی کردیم برای قراردادهای بالای 10 هزار نفر گروهی) طبق مقررات از بیمه مرکزی مجوز بگیریم تا با مشکل مواجه نشویم

* دخالت در تعیین نرخ‌، بزرگترین مشکل قانون شخص ثالث

بختیاری در مورد ایرادات قانون بیمه شخص ثالث با توجه به نزدیک شدن به اتمام زمان اجرای آن گفت: دخالت‌هایی که در تعیین نرخ حق بیمه شخص ثالث و به ویژه تعهدات دیه می‌شود، بزرگترین مشکل در این حوزه است و بهتر این است که راننده خودرو تحت پوشش بیمه قرار بگیرد نه خودرو.

وی گفت: البته این کار نیاز به ایجاد زیرساخت مقرراتی، فنی و فناوری اطلاعات و فرهنگ‌سازی دارد.

بختیاری توجه به سلامت در جذب نماینده، جذب پرتفو، بازاریابی و عملیات بیمه‌گری را از راهبردهای این مجموعه عنوان کرد و گفت: هر پرتفویی را به هر قیمتی نمی‌پذیریم و در همین راستا برنامه راهبردی شرکت تا اسفندماه تدوین خواهد شد.

* سرمایه‌گذاری کلان لازمه توسعه بیمه الکترونیک است

بختیاری در خصوص وضعیت بیمه الکترونیک در کشور گفت: صنعت بیمه در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات بزرگی باید انجام دهد و اگر می‌خواهد بخش زیادی از مشکلاتش را حل کند حتماً باید سرمایه‌گذاری بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات انجام دهد.

وی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری بزرگ می‌تواند در حوزه زیرساخت‌ها، کاربردهای فناوری اطلاعات، تنوع بخشی به کانال‌های ارائه خدمت باشد و اگر زیر ساخت مناسب را فراهم کند و از راه‌حل‌های جامع برای پوشش نیازهای بیمه‌ای استفاده کند و بتواند خدمات خوب بیمه‌ای فراهم کند، انجام فعالیت و ارائه خدمات در حوزه بیمه الکترونیک کار دشواری نیست.

مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: البته ما در این مجموعه،  سند توسعه فناوری اطلاعات را نهایی کرده‌ایم و استفاده از روش‌های پژوهش شده در دنیا را با رویکرد بهبود ارائه خدمت بیمه‌ای مد نظر داده‌ایم.

وی، توسعه بیمه‌های زندگی از طریق بسترهای الکترونیکی را از جهت‌گیری‌های آینده خود عنوان و اضافه کرد: بسیاری از رقبا هم در بازار همین نگرش را دارند ولی اگر ساز و کار مناسب فناوری اطلاعات را فراهم کنیم در زمینه بیمه‌های زندگی موفق خواهیم شد.

بختیاری گفت: بزرگترین سرمایه بیمه‌ دی، تجربه تلخ گذشته است و کارکنان و مدیران و نمایندگان این شرکت این تجربه را سرلوحه بهبود آینده خود قرار داده‌اند.



 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: