کد خبر: ۴۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 05
شفا آنلاين-هنگامی که کسی وارد اتاق شما می شود، از جای خود بلند شوید و تا زمانی که او دفتر شما را ترک نکرده، از نشستن روی صندلی پرهیز کنید.

به گزارش شفا آنلاين،بسیاری از افراد ساعات زیادی را در محیط کار سپری می کنند با این حال وقتی در پایان روز، کارهای انجام شده را مرور می کنند درمی یابند که امور چندانی را انجام نداده اند و در واقع بیشتر زمان آن ها به بطالت گذشته است. برای کسانی که کارمند یک شرکت یا اداره هستند چنین وضعیتی چندان نگران کننده نیست، حداقل تا زمانی که رئیس با آن مشکلی پیدا نکند، اما با چنین وضعیتی به ندرت می توان پیشرفت کرد و اگر کسی که خودش صاحب کسب و کار است اینگونه کار کند خیلی زود مجبور خواهد شد به مرور قوانین مربوط به تعطیلی کسب و کار بپردازد.

بخشی از این عدم بهره وری به عدم تمرکز باز می گردد، چرا که در محیط کار عوامل بسیاری وجود دارند که باعث به هم خوردن تمرکز فرد می شوند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که عدم تمرکز باعث می شود بهره وری شما در محیط کار کاهش یابد، می توانید با بهره گرفتن از توصیه های زیر، این مشکل را تا حدی برطرف کنید.

1- فهرستی از کارهایی که هر روز باید انجام دهید تا تهیه کنید. بدین ترتیب حداقل عدم تمرکز شما باعث نخواهد شد که کارهایی را فراموش کنید و درست هنگامی که شب برای خوابیدن به تخت می روید آن ها را به یاد بیاورید. هنگام تهیه فهرست می توانید ترتیب کارها را نیز لحاظ کنید، برای مثال کاری که در نخستین ساعت های وقت اداری باید انجام دهید را ابتدای فهرست بنویسید.

2- اگر اتاق شما در دارد، بهتر است آن را ببندید. بدین ترتیب اولا افرادی که در راهرو تردد می کنند باعث پرت شدن حواس شما نخواهند شد و همچنین بسیاری از کسانی که کار چندان مهمی ندارند وارد اتاق شما نمی شوند. بستن در به شدت از میزان مراجعه به شما خواهد کاست و تازه آن زمان پی خواهید برد که چقدر از مراجعات غیر ضروری بوده اند.

3- هنگامی که کسی وارد اتاق شما می شود، از جای خود بلند شوید و تا زمانی که او دفتر شما را ترک نکرده، از نشستن روی صندلی پرهیز کنید. بدین ترتیب مراجعه کننده، برای مثال همکارتان، خیلی زود اصلی ترین کاری که با شما دارد را می گوید و سپس اتاق شما را ترک می کند. اما اگر بنشینید ممکن است مجبور شوید به تحلیل فنی فوتبال شب گذشته یا جدیدترین فیلمی که روی پرده سینماها است گوش دهید.

4- مجبور نیستید هر ده دقیقه ایمیل های خودتان را چک کنید یا سری به شبکه های اجتماعی بزنید. سعی کنید به جای انجام اینگونه امور کوچک اما حواس پرت کن، که البته چک کردن موبایل هم جزو آن ها است، بر روی کاری که مشغول انجام آن هستید تمرکز کنید. بدین ترتیب هم سریعتر کارها را به اتمام می رسانید و هم کیفیت انجام امور بهبود می یابد.

5- میز کارتان را مرتب نگه دارید. یک میز بهم ریخته و نامرتب بلای جان تمرکز شما خواهد بود. شاید تصور کنید اختصاص وقت به مرتب کردن میز باعث خواهد شد که از زمان مفید شما کاسته شود اما تاثیری که بر افزایش بهره وری شما می گذارد قابل توجه خواهد بود. هر روز پیش از اینکه محل کارتان را ترک کنید، میزتان را جمع و جور کنید تا فردا صبح با میزی مرتب کار خود را آغاز کنید.




خبرآنلاین




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: