کد خبر: ۴۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 30
شفا آنلاين-سازمان وظیفه عمومی ناجا ضوابط مربوط به معافیت فرزند دوم ایثارگر و مددجو را تشریح کرد.

 به گزارش شفا آنلاين،این سازمان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: ایثارگرانی که بواسطه جبهه، جانبازی و اسارت و همچنین مادرفاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی و همچنین ماده (6) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، فرزند خود را معاف می نمایند، چنانچه همان فرزند پس از اخذ کارت معافیت ، در یکی از نیروهای مسلح به عنوان نظامی (کادر ثابت یا پیمانی) استخدام شود، امتیاز معافیت به قوت خود باقی بوده و با ابطال کارت معافیت صادره، می توانند برای فرزند دیگر خود با همان امتیاز تقاضای معافیت نمایند.

لازم به ذکر است: در خصوص جایگزینی کارت معافیت مادر فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین ماده (6) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، فرزندی که می خواهد از این معافیت استفاده نماید نباید غیبت داشته باشد.

گفتنی است، ضابطه جایگزینی کارت معافیت بواسطه استخدام در نیروهای مسلح، درمورد معافیت برادر ایثارگر اعمال نمی شود.

این اطلاعیه می افزاید که ملاک بهره مندی از این تسهیلات ، استخدام در نیروهای مسلح و ارائه حکم کارگزینی و همچنین صدور گواهی استخدامی منوط به طی تمام مراحل گزینش و استخدام و صدور اولین فیش حقوقی و اشتغال به خدمت خواهد بود.

همچنین کلیه مشمولانی که تاکنون از معافیت های فوق استفاده نموده اند و یا بعدا استفاده می نمایند، در شمول این ابلاغیه قرار می گیرند.

لازم به ذکر است: ایثارگر یا مددجو می‌بایست از طریق سازمان صادر کننده گواهی ، ابطال کارت معافیت فرزند اول و صدور گواهی معافیت برای فرزند دوم را تقاضا نماید.

براساس گزارش سایت پلیس، شایان ذکر است :مشمول می بایست با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: