کد خبر: ۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۲ - 2013July 13
شفاآنلاین-در جلسه کارآمدسازی ارکان برنامه ارتقای سلامت روانی بر لزوم شناسایی برنامه‌ها و خدمات مشاوره‌ای در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان در ستوه مختلف تاکید شد.  
  به گزارش شفاآنلاین، رحمانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 7 شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و دعای خاص برای مومنین، این ماه را ماه پر برکت خواند و گفت: فکر و اندیشه ما باید این باشد که خدمتگذار مردم باشیم.   وی افزود: برنامه‌ها و خدمات مشاوره‌ای در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان در ستوه مختلف باید شناسایی شود. مشاوره در سطح مدارس باید با ارائه آموزش‌ها و خدمات مشاوره‌ای به صورت فردی، گروهی در مدارس انجام پذیرد. مراکز مشاوره منطقه باید خدمات تخصصی به آن دسته از دانش آموزانی که دارای مشکلات فردی می‌باشند ارائه دهند تا آسیب‌ها حل شود. پس باید طوری برای دانش آموزان برنامه‌ریزی کنیم که به آن تحول اساسی که در سند تحول بنیادین هدف است دست یابیم.   تورانی کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش شهر تهران نیز در راستای ارکان برنامه سلامت رفتاری و اجتماعی دانش آموزان گفت: ما در درجه اول باید مسئله یابی کنیم، تا بتوانیم راهکار ارائه دهیم این کار زمانی به نتیجه خواهد رسید که مدیران، کارشناسان، معلمان و نیروهای متخصص منطقه با ارائه شیوه‌های نوین در آسیب شناسی بتوانند در بهبود وضعیت دانش آموزان کمک کنند و این با همکاری انجمن اولیا و مربیان و همچنین همراهی تخصصی و تقویت هم افزایی با گروه مشاوره منطقه به ثمر خواهد رسید.   وی در ادامه گفت: تشکیل اتاق مشاوره در هسته مشاوره باید تقویت شود تا آسیب‌ها شناسایی و راه حل ارائه شود.   وی با اشاره به اقدامات مشاوران در مدارس برای بهبود دانش آموزان آسیب دیده، مشاوران مدارس پس از تشخیص گفت: دانش آموزانی که دارای مشکلات رفتاری می‌باشند باید به هسته‌های مشاوره و مراکز مشاوره ارجاع دهند تا علاوه بر آن در طول درمان نیز خدمات مشاوره‌ای به والدین جهت بهبود سلامت دانش آموزان ارائه شود.    
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: