کد خبر: ۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 29
شفاآنلاین - رضا کیانیان از همه مردم خواست تا برای کمک به بیمارانی که سرطان مغز استخوان‌دارند به بیمارستان شریعتی مراجعه کنند.

به گزارش شفا آنلاین، او که مهمان تلفنی برنامه «هفت» بود تا درباره عظیم جوانروح فیلم‌بردار سینما و تلویزیون ایران صحبت کند، هم از مسئولان اجرایی خواست تا فکری به حال گسترش بیماری سرطان در ایران بکنند و هم از مردم خواست تا برای ثبت‌نام در بانک اطلاعاتی بیمارستان شریعتی، به این بیمارستان مراجعه کنند.

او از عظیم جوانروح مدیر فیلم‌برداری سریال مختارنامه که هفته گذشته به دلیل بیماری سرطان با زندگی خداحافظی کرد، به‌عنوان فیلم‌برداری نام برد که اگر توانایی‌های او و داوود میرباقری کارگردان سریال مختارنامه نبود، این سریال حالا حالاها ساخته نمی‌شد.

او که در حال حاضر در نمایش «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی بهمن فرمان آرا بازی می‌کند، گفت که من همیشه دوست دارم در کارهایی که بازی می‌کنم، نگاه فیلم‌بردار مواظب من باشد و عظیم جوان روح کسی بود که همیشه نگاهش مواظب من بود.

او به بیماری سرطان و گسترش آن در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: «ما هر هفته برای از دست دادن عزیزی به دلیل بیماری سرطان غم گرفته هستیم و باید به یکدیگر تسلیت بگوییم. من از همه دوستان می‌خواهم که فکری به حال این بیماری و گسترش آن بکنند. آقای هاشمی وزیر بهداشت که کارهای خوبی انجام داده‌اند و برنامه‌های خوبی در این زمینه‌دارند، با ما در تماس هستند و قرار است به‌زودی کمپینی با حمایت وزیر بهداشت و سایر دوستان در این زمینه شکل بگیرد.»

او با اشاره به بیمارانی به دلیل ابتلا به سرطان مغز استخوان، احتیاج به خون‌دارند، افزود: «در بیمارستان شریعتی تهران بانک خون خاصی برای این بیماران وجود دارد. کسانی که تمایل به کمک دارند، می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کنند، چند قطره خون از گوش آن‌ها می‌گیرند، اطلاعات فرد و خون او را بایگانی می‌کنند تا زمانی که کسی احتیاج به این نوع خون داشت، از او بخواهند که برود و خون بدهد.»

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران ادامه داد: «متأسفانه در حال حاضر کسی برای این کار به بیمارستان شریعتی مراجعه نمی‌کند، شاید به خاطر این‌که کسی اطلاع ندارد، به همین خاطر الآن بیمارستان حاضر است، برای کسی که می‌خواهد به این بانک بپیوندد، سرویس بفرستد تا او را به بیمارستان بیاورند.»

کیانیان از سینماگران و سینما دوستان خواهش کرد که به این بیمارستان بروند و در این زمینه کمک کنند.

او با اشاره به صحبت‌های مجری برنامه درباره مناظره هفته گذشته هم گفت: «شما دو تذکر دادید که هر دو به‌جا و خوب بود. یکی این‌که دوستان را به انصاف در مناظره دعوت کردید که به نظر من این کمال انصاف است. تذکر دوم هم درباره این بود که مناظره با سخنرانی فرق دارد، سخنرانی درواقع مونولوگی است که یک نفر می‌گوید، اما مناظره دیالوگ است. شما باید صبر کنید و صحبت طرف مقابل را بشنوید و بعد پاسخ دهد، ما در هنر نمایش هم همیشه به بازیگران می‌گوییم که حرف بازیگر مقابلت را بشنو، به او گوش کن و بعد جواب بده؛ اما اکثر دوستان در مناظره‌ها منتظرند، صبر می‌کنند تا حرف خودشان را بزنند و انگار حرف طرف مقابل را نمی‌شنوند.»

او ابراز امیدواری کرد که مناظره امشب (بامداد شنبه 8 آذر) هم مثل مناظره هفته گذشته مناظره خوبی باشد.

در برنامه هفته گذشته «هفت» لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و رسول صدر عاملی کارگردان سینمای ایران، درباره سینمای اجتماعی ایران مناظره کردند که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

در برنامه این هفته هم بیژن نوباوه نماینده مجلس و مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما درباره این موضوع مناظره می‌کنند.

خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: