کد خبر: ۴۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 27
شفا آنلاين-اولین آزمایش واکسن ابولا روی انسان نشان داده که استفاده از این دارو بی خطر است و ممکن است به مقابله سیستم دفاعی بدن با این ویروس کمک کند.

به گزارش شفا آنلاين،دانشمندان نتیجه این آزمایش را که بر روی ۲۰ داوطلب در آمریکا انجام شده مثبت خوانده اند.

در سال جاری بیش از ۵۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در غرب آفریقا کشته شدند. این واکسن توسط شرکت داروسازی گلاکسو اسمیت کلاین تولید شده است.

این پژوهش که نتایج آن در در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شده است نشان می‌دهد که هیچ‌یک از افراد واکسینه به عوارض جانبی مهمی مبتلا نشده‌اند و بدن همه آنها پادتن تولید کرده‌ است.

دکتر آنتونی فوسه از موسسه ملی بهداشت بریتانیا  گفته است: "در رابطه با ایمنی و توانایی تولید واکنش ایمنی مناسب می‌توانیم این آزمایش را یک موفقیت بی‌حد و حصر بخوانیم. اگرچه در مرحله ابتدایی بخش اول این آزمایش بوده است."


در جریان این پژوهش داوطلب‌ها به دو گروه تقسیم شدند، گروهی دوز پایین واکسن و دیگری دوزی بالا از آن را دریافت کرده است.


نتیجه این آزمایش نشان داد که واکنش پادتن در میان افرادی که مقدار زیاد را دریافت‌ کرده‌اند، قوی‌تر بوده است.

محققان دریافته‌اند که هفت نفر از داوطلبان با دوز بالای واکسن و دو نفر از آنها با دوز پایین واکسن واکنشی دفاعی لنفوسیت تی(T-cell) داشته‌اند که ممکن است در مقابله با ابولا نقش مهمی را ایفا کند.

این واکسن با استفاده از نوعی ویروس سرماخوردگی شامپانزه‌ها تولید شده که با مهندسی ژنتیک، قابلیت حمل پروتئین ابولای غیر عفونی را یافته است.




خبرآنلاین




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: