کد خبر: ۴۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
شفاآنلاین :بانک اطلاعات دارویی ایتالیا اعلام کرده است، فقر دارویی در ایتالیا افزایش یافته و اغلب شهروندان مجبور به تهیه داروی مورد نیاز خود از این بانک هستند.

به گزارش شفاآنلاین، بانک اطلاعات دارویی ایتالیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است، فقر بهداشتی در ایتالیا در حال رشد است. در سال 2014 میلادی میزان درخواست دارو توسط قشری از جامعه ایتالیا که حتی توانایی خریداری کردن دارو با در دست داشتن نسخه پزشکی را نیز ندارند، در این کشور به میزان سه ممیز هشتاد و شش درصد افزایش یافته است. تعداد نسخه های درخواستی از دو میلیون و نهصد و چهل و سه هزار و ششصد و پنجاه و سه مورد در سال 2013 به سه میلیون و پنجاه و هفت هزار و چهارصد و پنج مورد در سال 2014 میلادی افزایش یافته است.
مطالعات به عمل آمده در این زمینه حاکی از آن است که در همه مناطق جغرافیایی ایتالیا، اغلب افراد بزرگسال درخواست دریافت دارو داشته اند. میزان این افراد به پنجاه و نه ممیز سه دهم درصد می رسد. در حالی که میزان کودکان و افراد سالخورده متقاضی دریافت دارو نیز کم نبوده و به ترتیب به بیست و دو و هجده ممیز هفت دهم درصد می رسد.
بانک اطلاعات دارویی ایتالیا در گزارش خود اعلام کرده است، در مجموع، شصت ممیز دو درصد از افراد خارجی ساکن در ایتالیا و سی و نه ممیز هشت دهم درصد از شهروندان ایتالیایی، تقاضای دریافت دارو از بانک اطلاعات دارویی در این کشور داشته اند.
از نظر جنسیت افراد متقاضی دریافت دارو، پنجاه و چهار ممیز سه دهم درصد از مردان ایتالیایی متقاضی دریافت دارو از بانک اطلاعات دارویی بوده اند. اما در مرکز ایتالیا، زنان بیشترین تقاضای دریافت دارو را داشته اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: