کد خبر: ۴۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی گفت: وراثت عامل پرقدرت درطاسی زنان است به گونه ای که یک زن ازهرچهار زن این نوع طاسی راتجربه می کنند.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از این رو زنان از نظرروحی بسیارآشفته می شوند و احساس اضطراب شدید،کاهش جذابیت، کیفیت زندگی آنها را تهدید می کند.

وی ادامه داد: ریزش موی زنانه که در واقع ریزش موی آندوژنتیک در زنان محسوب می شود، با کاهش تراکم مو در ناحیه تاج سر و پیشانی مشخص شده و البته خطر رویش مو باقی می ماند.

وی با اشاره به این که شیوع آن با افزایش سن بیشتر می شود و از حدود 12% بین زنان 20 تا 29 سال به بیش از 50% زنان بالای 80 سال می رسد، تصریح کرد: از نظر اجتماعی مو یکی از ضروریات جذابیت زنان محسوب می شود .و ریزش مو با کاهش اعتماد بنفس و بروز اضطراب در زنان همراه است و به وضوح باعث کاهش کیفیت زندگی آنها می شود.

فوق تخصص پوست، مو و زیبایی بیان کرد: با وجود شباهت هایی که بین ریزش موی زنانه و آلوپسی آندروژنیک در مردان دیده می شود اما سن شروع، میزان گسترش و مدل ریزش مو در دو جنس متفاوت است.زنان نيز غالبا دچار ریزش مو قبل از کاهش حجم مو در ناحیه تاج سر می شوند.

وی با اشاره به این كه  سن شروع ریزش موی زنانه دیرتر از مردان است؛ ادامه داد: 12% زنان تا سن 29 سال، 25% تا سن 49 سال، 41% تا سن 69 سال و بیش از 50% تا سن 79 سالگی ریزش موی زنانه واضح را تجربه می کنند.

وی مشخصه ریزش موی مردانه و زنانه را مینیاتور شدن فولیکول مو و تبدیل موی ترمینال به موی کرکی دانست.

وی با اشاره به این که برای درمان دارویی ریزش مو باید به پزشک مراجعه کرد در عین حال اظهار داشت: یکی از راهکارهای درمانی دیگر تغییر مدل کوتاه کردن مو و یا آرایش مو است.

وی اذعان کرد: حتی خانم های دچار ریزش مو بهتر است موهای خود را کوتاه تر از سایر خانم ها نگه دارند و یا در قسمت وسط سر موها را با شیوه زیگزاگ آرایش کنند.

نیلفروش زاده جمع کردن موهای پشت سر به روی سر و فرم دادن به آنها، استفاده از گل سرهای سبک در بالای سر، استفاده از شانه های دانه درشت چوبی برای جلوگیری از شکنندگی موها، رنگ گردن موها برای کلفت تر به نظر رسیدن آنها، فرم دادن موها با استفاده از موهای فر و حالت دار و استفاده از اسپری ها یا فوم هایی که موها را خشک نمی کنند برای پر حجم نشان دادن موها و جلوگیری از شکنندگی آنها نیز توصیه کرد.

وی یادآور شد: حال در مورد خانم هایی که میزان طاسی وسط سرآنها خیلی بیشتر است و پوست سرشان کاملا واضح دیده می شود استفاده از کلاه گیس توصیه می شود.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی به شفاآنلاين تأکید کرد: بیشتر موهایی که می ریزد ناشی از اتمام چرخه رشد آنهاست.ضمن اينكه ریزش مو 50 تا 100 عدد در روز مورد انتظار است و نشانه خطر نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: