کد خبر: ۴۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 17
عضو شورای شهر تهران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو شورای شهر تهران فخرالدین احمدی دانش آشتیانی- وزیر پیشنهادی وزارت علوم- را به دلیل تجربه و پختگی 35 ساله اش در آموزش عالی بهترین گزینه براي تصدي اين مسوليت خطير دانست.

دکتر غلامرضا انصاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: اگر درعرصه جنگ شاهد دستاوردهای عظیم تحقیقاتی بوديم يكي ازدلايل اصلي اش تدابیر دکتر احمدی دانش آشتیانی در دهه 60 در وزارت علوم بوده است.

نماينده اسبق مردم مشهد درمجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: دکتر احمدی دانش آشتیانی از مدیران بسیار استراتژیک و توانمند بعد از انقلاب اسلامی است و من از سال های اولیه انقلاب افتخار همکاری با وی را داشته ام.

استاندار اسبق مازندران ادامه داد: این وزیر پیشنهادی از یک خانواده روحانی است؛ پدرش از موسسین مجمع روحانیون مبارز تهران و از روحانیون سرشناس انقلابی تهران است؛ کل خانواده اش کاملأ متعهد و انقلابی اند و در طول دوران زندگی با خط ارزش ها همراه انقلاب بودند.

معاون اسبق وزات علوم تصریح کرد: وزیر پیشنهادی ،ابتدای انقلاب در سپاه پاسداران مشغول فعالیت بود و بعد از سپاه در دوران شهید رجایی، دروزارت آموزش و پرورش خدمات چشمگیری را انجام داد.

وی افزود: بعد از انقلاب یکی از بحران های جدی آموزش عالی آن زمان مربوط به خوابگاه ها بود .ضمن اينكه دانشگاه های شهید بهشتی؛ دانشگاه الزهرا؛ دانشگاه تهران و دانشگاه های شهرستان ها نیز فاقد خوابگاه بودند که با تدابیر و مدیریت وی طی یک دوره 3 تا 4ماهه مشکل خوابگاه دانشگاه های شهید بهشتی؛ الزهرا و تهران حل شد.

وی تأکید کرد: درشرایط جنگ با استفاده از منابع بانک ها فرمولی توسط وی طراحی شد تا با سرمایه گذاری های بانک ها و ساختمان های نیمه ساز؛ بحران خوابگاه های کل کشور، ظرف کمتر از 2 سال حل شد.

انصاری یادآور شد: اگر امروزه در آموزش عالی شاهد حرکت سازنده و کار اساسی هستیم یادگار دوران دکتر احمدی دانش آشتیانی است.

وی بیان کرد: با توجه به حضور وزیر پیشنهادی وزارت علوم در سپاه پاسداران قبل از ورود به آموزش عالی و به دنبال ارتباطات قوی و برخورداری از مدیریت بسیار توانمندش و با تلاش های بسیارايشان ، اولین موافقت بازدید اساتید دانشگاه تهران از خطوط عملیاتی جبهه نيزتوسط ايشان دریافت شد.

سفيراسبق ايران در تركمنستان ادامه داد: در 6 ماه اول نيز شاید حدود هزار طرح تحقیقاتی توسط دانشگاهیان به ستاد جنگ وزارت علوم با مدیریت وی انجام شد.

عضو شورای شهرتهران، وزیر پیشنهادی وزات علوم را از مدیران کارآمدی دانست که حضورش در هر جایی تحول آفرین است.

رئيس اسبق سازمان بهزيستي كشور در عین حال تأکید کرد: با توجه به پختگی و تجربه وی به طور قطع مشکلات اجرایی وزارت علوم مرتفع و حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین ارتباطی که وی با بدنه آموزش عالی و دانشگاه دارد بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا دانشگاه جای بسیار حساسی است و اگر وزیر انتخابی از جنس آن نباشد به طور قطع مشکل ساز خواهد شد.

وی با اشاره به این که دکتر احمدی دانش آشتیانی در اجرا بسیار کارآمد است، خاطرنشان کرد: به طور قطع با حضور وی در وزارت علوم دغدغه های نمایندگان مجلس حل خواهد شد، ضمن این که با حضور وی در دولت تدبیر و امید شاهد و ناظر تدابیر سازنده درحوزه وزارت علوم خواهیم بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: