وی تعداد تماسهای تلفنی با سامانه 1690 را در روزهای اول راهاندازی این سامانه 35 هزار تماس ذکر کرد و گفت: خوشبختانه طی روزهای بعد تعداد تماسها منطقیتر شده و در حال حاضر 500 شکایت تعرفهای در این سامانه ثبت شده است.
پیوندی افزود: حدود 60 تا 65 درصد شکایات واصله مربوط به استان تهران و بقیه مربوط به دیگر استانهای کشور بوده است. این شکایتها در حال طی کردن پروسه کارشناسی است و طی فرصت 10 روزه، کارشناسیهای لازم برای بررسی و رسیدگی به این شکایات انجام خواهد شد.
رییس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ یادآور شد: صرف نظر از صحت و سقم شکایات افرادی که نامشان به سامانه 1690 اعلام شده است، با تذکرات لازم به خود فرد و دانشگاه مربوطه سعی کردیم فضایی ایجاد کنیم که از بروز تخلفات پیشگیری شود.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی با تاکید بر این که کتاب تعرفه سلامت به منظور صیانت از حقوق مردم و تکریم جامعه پزشکی قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: گله مندیهای جامعه پزشکی با اجرایی شدن این کتاب برطرف شده است و امیدواریم تعداد قلیلی از افرادی که میخواهند فراتر از کتاب حرکت کنند، در چارچوب قانون و کتاب تعرفه سلامت حرکت کرده و خودشان را با آن تطبیق دهند.
پیوندی تصریح کرد: در صورتی که این افراد خارج از چارچوب تعیین شده حرکت کنند، با برخوردهای پیش بینی شده در قانون مواجه خواهند شد. بیتردید با توجه به فضای مطلوب ایجاد شده خدمات خوبی به مردم ارائه میشود و رضایتمندی آنها فراهم میشود.