کد خبر: ۴۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 17
رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- راحله صدرنیا-خبرنگار> رئیس جامعه متخصصین داخلی کشورگفت: با افزایش تعرفه ها در برخی گروه های پزشکی به نظر می رسد جامعه پزشکی این مسئله را قبول کرده که دنبال دریافت پول اضافه از بیماران نباشد.اما نباید فراموش کرد که به خاطرچند پزشک متخلف نمی بایست کل جامعه پزشکی را رنجیده خاطر میکردتذ.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طی چند روز اخیر با بازرسی های انجام شده در بیمارستان های خصوصی مشخص شد که جامعه پزشکی به تعرفه های جدید تن داده و تقریبأ وجه اضافه ای از بیماران دریافت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: حال اگر از همان ابتدا تعرفه کمی عادلانه ترو به گونه ای بود که پزشکان رضایت داشتند؛ فکر نمی کنم برخی از همکاران به دریافت وجه اضافه از بیماران اقدام می کردند.

معاون سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: به نظر من جامعه پزشکی فرهیخته است و با عصبانیت و کلمات و برخورد بد نباید با آنها رفتار کرد؛ زیرا این قشر مشکلات مردم  و جامعه را به خوبی درک کرده و می کند.

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی نباید مورد حمله قرار بگیرد, بیان کرد:بدون شک به دنبال آسیب جامعه پزشکی، به طور قطع به بیماران هم آسیب خواهد رسید.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: این در حالی است که تلاش دولت بر آسیب نا پذیری بیماران و اقشارمختلف مملکت است تا از این وضعیت نا به سامان درمان بیرون بیایند و دیگر دغدغه پول و هزینه بیمارستان را نداشته باشند.

خسرونیا اذعان کرد: حال اگر کارگزاران این امر یعنی پزشکان را برنجانیم یا آنها را زیر سوال ببریم به طبع مشکلات حل نخواهند شد.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و مسئولین مملکتی می دانند که تعداد کمی از پزشکان پول اضافه از بیماران دریافت کردند و نیازی به این جوی که بر علیه جامعه پزشکی به وجود آمده نیز نبود؛ زیرا به راحتی می شد آن را حل کرد.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور به شفا آنلاین گفت: متأسفانه درحال حاضر این جو به وجود آمده پس باید در راستای تلطیف این حالت  قدم برداشت.

وی اظهار داشت: پزشکانی که به دریافت وجه اضافه از بیماران دست زدند نیز می دانند که مورد مواخذه و باخواست قرار خواهند گرفت. اما در حال حاضر مشکل جامعه جوان پزشکی است که اصلأ نه اهل پول اضافه گرفتن هستند؛ نه بیماران زیاد و بیمارستان خصوصی دارند؛اما متا سفانه با آنها برخورد بدی شده که می گویند چرا جامعه پزشکی مورد تهاجم قرار گرفه است؟

وی یادآور شد: امیدواریم مشکلاتی که در حوزه درمان و آموزش و هر آنچه به جامعه پزشکی مرتبط است به گونه ای مطرح شوند که این قشر آسیب نبیند و حرمتشان سر جای خود باقی بماند. زیرا هر چقدر حرمت شکنی کنیم درمجموع بیماران وجامعه متضرر خواهند شد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
متخصص داخلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
1
درودبردكترخسرونياي عزيز
همكار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
1
با سلام واحترام به نظرم وزيرمحترم بهداشت دردوهفته اخيرخيلي تندروي كردند
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
1
0
وزیر بهداشت درست گفتند اکثرپزشکان این مشکل رادارندعلاوه بربی اخلاقی فقط وققط منافع خودشان رامی بینندالبته این فقط درایران هست هیچ کشوردیگر اینگونه نیست متاسفم برای پزشکان ایران دراین کشورآدمهای مثل ابن سینا مردبزرگ پزشکی رادارد اما اغلب پزشکان امروزی دین وایمانشان پول هست
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
1
0
آقای وزیر پزشک هندی وارد کنیدکه خیلی مهربان واهل دردبودند وخاکی بودند مردم ایران قدرشناسنددوباره آنهارابیارید واقعا مردم مشکل دارند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: