کد خبر: ۳۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 30
شفا آنلاین:دکتر علی جعفریان گفت: با شروع طرح تحول سلامت در استان تهران، ۵ طرح که موضوعیت در این استان دارد، با موفقیت بیش از ۹۰ درصدی انجام گرفته که در مورد کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی رضایتمندی بسیار بالا است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در مورد بسته کاهش فرانشیز، طبق برنامه پیشرفت داشته‌ایم و رفتن بیماران به خارج از بیمارستان برای تامین لوازم و امکانات درمانی تقریبا به صفر رسیده است. 
به علاوه در حال حاضر تقریبا نصف بیماران برای آزمایش‌ها و انجام روش‌های تشخیصی به خارج از مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که تا پایان سال در برنامه داریم که 100 درصد آزمایشات مورد نیاز در داخل مرکز درمانی انجام گیرد. 

دکتر جعفریان در خصوص اجرای هتلینگ گفت: تا آذر ماه امسال، ۸ آیتم هتلینگ نهایی می‌شود، ضمن اینکه عمر متوسط بیمارستانهای آموزشی تهران بیش از ۵۰ سال است و هزینه‌های اجرای هتلینگ، ‌خیلی بیشتر از آنچه پیش بینی شده بوده است و توجه به دستور وزیر محترم بهداشت در مورد تخصیص منابع مالی بیشتر در صورت نیاز در این حوزه، می‌توانیم با جدیت بیشتری در اجرای هتلینگ اقدام کنیم. 

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات مراکز درمانی تهران، اجرایی نشدن حمایت‌های مالی در مورد بیماران صعب العلاج، سرطانی و بیماران پیوندی است با توجه به اینکه بیمارستانهای تهران، ارجاعی هستند و از مراکز درمانی سراسر کشور، بیماران سخت، به این مراکز ارجاع داده می‌شوند، نیاز به اجرایی شدن سریع‌تر حمایت‌ها در این خصوص وجود دارد. 

دکتر جعفریان، ‌ضریب اشغال تخت‌های مراکز درمانی دانشگاه تهران را بالای ۹۰ درصد دانست و گفت: ضریب اشغال بالای ۸۵ درصد یعنی تخت‌ها تقریبا همیشه پر است و در حوزه سرپایی هم با کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی بطور جدی مواجه هستیم. بطور مثال در بخش سرپایی بیمارستان رازی روزانه ۶۰۰ نفر مراجعه کننده وجود دارد که با این آمار بالا، ویزیت ۸ مریض در یک ساعت، امکانپذیر نیست و این کمبود فضا و نیرو در مراکز دیگری چون مرکز طبی کودکان، بیمارستان بهارلو، امام خمینی و مرکز قلب هم مشهود است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از مراجعه بیش از ۱ میلیون نفر طی شهریور امسال به مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: در مجموع سه بخش درمانی دولتی یعنی دانشگاه تهران، شهید بهشتی و ایران، ۵۰ بیمارستان وجود دارد که در کل بطور متوسط ضریب اشغال ۸۴ درصدی را دارند و بنابراین چاره‌ای جز توسعه فضای فیزیکی و افزایش تخت‌های بیمارستانی از روشهای مختلف مثل خرید خدمات از بخش خصوصی وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: