کد خبر: ۳۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 30
جامعه شناس اجتماعی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جامعه شناس اجتماعی با اشاره به پیامدهای اجتماعی نامناسب اسیدپاشی ها در اصفهان؛ از قوه قضائیه خواست که این افراد را به اشد مجازات برساند و این کار را خیلی هم به تعویق نیاندازند.

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: بنده اسم اسیدپاشان را " لینک" می نامم؛ لینک یعنی گروهی که خودسرانه، بدون رعایت قانون و مقررات حاکم بر جامعه و همچنین بدون رعایت ارزش ها و هنجارها دست به اعمال خشونت آمیز علیه فرد می زنند و برخی را مورد اذیت و آزار، کشتن، اسیدپاشی، آتش زدن و... قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: گروه لینک که اسیدپاشان جزء آن هستند؛ صدمات اقتصادی، روحی- روانی، فرهنگی، از همه مهمتر برای نظام اجتماعی؛ سیاسی و حکومتی نیز اثرات منفی بر جا می گذارند.

وی افزود: اثر منفی بر مسائل سیاسی و حکومتی از آنجا نسبت به سایر موارد حائز اهمیت است که زیرا افراد جامعه را به نظام حکومتی؛ دولتی و قضایی بی اعتماد و ناراضی می کند.

این جامعه شناس تصریح کرد: در واقع به دنبال چنین حوادثی برخی ها  این طور القا می کنند که متولیان مربوطه بر جامعه کنترل و نظارت کافی ندارند. و....

وی ادامه داد: چنین حوادثی سالیان سال در دل و ذهن مردم می ماند؛ یعنی رسوب می کند و در دل آنها کینه می شود به گونه ای که با افزایش کینه توزی؛ به شایعه سازی دست می زنند.

وی یادآور شد: این شایعه سازی یعنی این که اسیدپاشی در حسن آباد؛ شیراز و تبریز و... رخ نداده اما مردم یک کلاغ 40 کلاغ می کنند که در این صورت متولیان مربوطه زیر سوال می روند؛ این موضوع به نوبه خود زمینه سوء استفاده برای دشمنان و معاندان را باز می کند.

قرایی مقدم تأکید کرد: به همین دلیل معتقدم افراد اسیدپاش باید هرچه سریعتردستگیرو قصاص شوند و در انظار عمومی به اشد مجازات برسند تا برای سایرین درس عبرت شود.

استاد دانشگاه خوارزمی بیان کرد: قضیه اسیدپاشی دیگر مانند دزدی و قتل غیر عمد و... نیست، اینها ارازل اوباش اند که باید محاکمه و قصاص شوند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هستی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
0
2
واقعا درسته.... باید اشد مجازات بشن.البته اگر این موضوع مهم به فراموشی سپرده نشه.... دولت باید خیلی این موضوع رو جدی بگیره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: