کد خبر: ۳۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 30
شفاآنلاین :محققان علوم پزشکی در مقاله ای در شماره اخیر نشریه تکنولوژی اعلام کردند فناوری جدیدی ابداع کرده اند که قادر است در درمان سرطان مغز و دیگر بیماری های نورولوژیک ، کمک کننده باشد.
به گزارش شفاآنلاین ،محققان دانشگاه ویک فارست و موسسه تکنولوژی ویرجینیا در آمریکا می گویند شیمی درمانی سرطان های مغز، به دلیل اینکه قادر نیستند به طور کامل ، از سد خونی مغزی عبور کنند ، کفایت نمی کنند و به داروهای شیمی درمانی ، در واقع قادر نیستند به طور کامل به محل تومور مغزی ، دست پیدا کنند.
دکتر جان روسمیل و همکارانش می گویند وسیله جدید ابداعی آنان که پالس های نانو ثانیه ای عروقی VEIN pulse نام دارد قادر است این سد خونی مغزی را باز کند و داروهای شیمی درمانی ، به تومور مغزی ، دست پیدا کنند.
به این طریق ، محققان امیدوارند بتوانند درمان سرطان مغز را تسهیل کنند و نتایج شیمی درمانی این بیماران را بهبود بخشند.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.
مرگ ناشی از سرطان در سال دو هزار و پنج ، هفت میلیون و ششصد هزار نفر بوده است که سیزده درصد از کل پنجاه و هشت میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: