کد خبر: ۳۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 29
قائم مقام وزیر بهداشت بیان کرد:
شفاآنلاین-قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید صدای واقعی مردم را در ارتباط با اجرای طرح های حوزه سلامت بشنویم .
به گزارش شفا آنلاین،'ایرج حریر چی' روز چهارشنبه در نشستی با هدف بررسی راهکارها و چالش های پیش روی برنامه پزشک خانواده شهری و طرح تحول نظام سلامت در استان فارس افزود: باید این نکته مهم در گزارش گیری ها و ارزیابی ها مورد توجه قرار گیرد که صدای واقعی مردم شنیده شده و از نظرات واقعی آنان دررابطه با اجرای طرح های حوزه بهداشت و سلامت آگاه شویم.

وی گفت: استان های فارس و مازندران سرمایه عظیمی در اجرای برنامه پزشک خانواده شهری دارند.

حریرچی در این نشست که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دست اندرکاران اجرایی برنامه پزشک خانواده استان فارس، نمایندگان بیمه ها و سازمان نظام پزشکی برگزار شد تصریح کرد: برای اجرای این برنامه، برنامه ریزی ها و فرهنگ سازی فراوانی صورت گرفته و زیرساخت های بسیاری فراهم شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه تحول در نظام سلامت کشور که همه استان ها مجری آن هستند افزود: هر برنامه جدیدی نیز که در کشور به اجرا درمی آید، در استان های فارس و مازندران همراه و همگام با برنامه پزشک خانواده شهری اجرا می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین در حاشیه سفر به شیراز و دیدار از مرکز بهداشتی درمانی حضرت ولیعصر(عج)، گفت: در دیدارهایی که تاکنون از دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته، استان فارس از استان های پیشتاز کشور در اجرای برنامه تحول نظام سلامت بوده است.

حریرچی با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران، تصریح کرد: این برنامه در این استان ها در کنار برنامه تحول سلامت همچنان ادامه یافته و در سفر به فارس، روند اجرا و هماهنگی این دو برنامه در کنار هم مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در خصوص گام سوم برنامه تحول نظام سلامت افزود: اصلاح تعرفه ها در راستای مقابله با پرداخت های غیررسمی بوده و هم اکنون نیز برنامه هایی برای عقد قرارداد با بیمارستان های خصوصی، جهت اخذ تعرفه دولتی در حال بررسی است.

دکتر حریرچی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مراجعات بیماران به مراکز درمانی در کشور افزایش یافته است گفت: ارزیابی ها حاکی از افزایش رضایتمندی مردم، به ویژه از بابت مالی نسبت به سیستم بهداشت و درمان بوده و از لحاظ کیفیت ارائه خدمت نیز شاهد افزایش رضایتنمندی بوده ایم، هرچند برای حل برخی مشکلات ریشه ای مانند کمبود تخت ICU همچنان زمان لازم است.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: تعرفه های بیمارستان های خصوصی به دلیل بازبینی نشدن، بسیار قدیمی بوده که بازنگری شده و 700 تعرفه جدید تعریف شده و در قالب یک کتاب ابلاغ گردیده که نباید از آن تخطی شود.

وی در رابطه با اجرای برنامه هتلینگ در بیمارستان های دولتی کشور گفت: این طرح نیز جزو بسته های تعریف شده در برنامه تحول نظام سلامت بوده که اکنون در تعداد زیادی از بیمارستان های کشور در حال اجرا و بر اساس آن اتاق بیمار و تجهیزات مربوط به آن نوسازی شده و موجب افزایش رفاه بیماران و همراهان آنان می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست تصریح کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس که به تازگی جشن دو سالگی آن برگزار شد شان و جایگاه پزشکان عمومی را در استان ارتقا بخشیده است.

دکتر 'محمد هادی ایمانیه' گفت: از ابتدای اجرای برنامه پزشک خانواده در استان فارس تاکنون، 902 مصوبه به مرحله اجرا درآمده، ناظران برنامه چهار هزار و 255 مورد دیدار از مطب ، 898 مورد دیدار از درمانگاه و 12 هزار و 126 مورد دیدار از درمانگاه ها داشته اند.

وی افزود: مرکز 1590 به عنوان مرکز پیام برنامه پزشک خانواده شهری معرفی شده که بر اساس آمارهای موجود، تاکنون 118 هزار و 750 تماس با این مرکز صورت گرفته و 87درصد موارد به صورت مشاوره پاسخگویی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: