کد خبر: ۳۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 28
شفا آنلاين - عمل جراحی تعویض و ترمیم سه دریچه قلب برای اولین بار با موفقیت در بیمارستان کوثر سمنان انجام شد.

به گزارش شفاآنلاين ،'کامران قدس' جراح قلب بابيان اين خبر گفت: این عمل بر روی یک بیمار جوان که سالها از بیماری تنگی نفس رنج می برد و دچار بزرگی قلب شده بود انجام شد.

وی افزود: این بیمار 27 ساله با تابعیت افغان در حین فعالیت و کار با کمبود شدید تنفس روبرو می شد و با انجام اکو مشخص شد سه دریجه قلب وی به دلیل تب رماتیسمی و رماتیسم قلب خراب شده است.

قدس گفت: این نارسایی سبب شده بود تا فشار ریه افزایش یابد و قلب وی بزرگتر از حالت عادی شود و توانایی پمپاژ خون به بدن را نداشته باشد.

جراح قلب تصریح کرد: پس از موافقت بیمار برای عمل جراحی، عمل تعویض یک دریجه و ترمیم دو دریچه با موفقیت بر روی این بیمار انجام شد و حال عمومی وی نیز هم اکنون خوب و رضایت بخش است.

وی انجام عمل جراحی برای تعویض یا ترمیم سه دریچه قلب در کشور را کم دانست و گفت: بعد از عمل ریتم قلب بیمار که بسیار نامنظم بود هم اکنون بسیار خوب و منطم شده است.

این بیمار که توان مالی مناسبی برخوردار نبود با کمک صورت گرفته تحت عمل قرار گرفت و هم اکنون در بخش آی سی یو قلب باز بیمارستان کوثر بستری است و روز چهارشنبه قرار است از بیمارستان مرخص شود.ايرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: