کد خبر: ۳۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 24
شفا آنلاین:دکتر هاشمی با بیان اینکه با اجرای کتاب ارزش‌های نسبی خدمات حقوق ارائه‌دهندگان خدمت به نحوه شایسته‌ای تأمین می‌شود، گفت: مردم از 15 آبان در صورت رویت هرگونه تخلف خارج از تعرفه می‌توانند شکایت خود را از طریق 1690 به ما اعلام کنند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، امروز 2 آبان در حاشیه‌ی جلسه مشترک رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و رؤسای سازمان نظام پزشکی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سومین مرحله از اجرای طرح تحول است که با کمک نظام پزشکی و انجمن‌های علمی در طول یک سال گذشته تهیه و تدوین شده و در شورای عالی بیمه و هیأت وزیران تصویب شده است. 
 
وی ادامه داد: این کتاب، مقدمه‌ای برای این است که حقوق ارائه‌دهندگان خدمت به نحوه نسبتاً شایسته تأمین شود. البته نقایص آن طی سال‌های آینده برطرف خواهد شد. 
 
هاشمی با بیان اینکه از این مسیر مطمئن دریافت‌های غیرقانونی پیگیری می‌شوند، عنوان کرد: البته بیشترین کمک‌کننده به ما در انجام این ماموریت علاوه بر سازمان نظام پزشکی و همکاران نظارتی وزارت بهداشت خود مردم هستند. در واقع از 15 آبان ماه کتاب ارزش‌های نسبی اجرا می‌شود و مردم می‌توانند تخلفات را از طریق شماره 1690 به ما اعلام کنند که سریعاً به این تخلفات رسیدگی می‌شود. 
 
وی ادامه داد: رسیدگی به تخلفات متفاوت با گذشته خواهد بود. البته در حالی که برخی نصیحت‌پذیر نیستند، اما وظیفه ما این است که آن‌ها را به تبعیت از این کتاب ارشاد و تشویق کنیم. 
 
وزیر بهداشت اظهار داشت: حالا که دولت قدم بزرگی برداشته است، همه‌ی ما باید با همکاری هم به اجرای درست این کتاب کمک کنیم. سازمان نظام پزشکی در تهران، استان‌ها و وزارت بهداشت سریعاً پرونده‌های تخلف را مورد رسیدگی قرار می‌دهند. 
 
وی گفت: بخشی از وظایف‌مان را مثل نظارت بر مطب‌ها به سازمان نظام پزشکی داده شده است. از نظر حاکمیت، وزارت بهداشت مسئول نظارت است، اما این نظارت در سایر صنوف از مسیر اتحادیه‌ها انجام می‌شود و در حوزه‌ی سلامت، نظام پزشکی هم با همکاری خوب ما، مسئولیت نظارت را انجام می‌دهد. 
 
هاشمی تاکید کرد: در خصوص نظارت بر مطب‌های پزشکان اینکه سرک به مطب‌ها بکشیم، زیبنده نیست. مردم باید خود تخلفات احتمالی را به ما اعلام کنند، البته ما تعرفه‌ها را اعلام کرده‌ایم. اگر خارج از این مبلغ از مردم گرفته شود، مردم سریعاً تخلف را به ما اعلام کنند.

برچسب ها: بهداشت ، وزیر ، آبان ، جلسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: