کد خبر: ۳۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 24
شفا آنلاين-۲۵ درصد از زنان مبتلا به سرطان، اطرافیان و به‌ خصوص همسران خود را از بیماریشان آگاه نمی‌کنند.

به گزارششفا آنلاين، دلیل اصلی پنهان نگهداشتن بیماری سرطان از سوی مبتلایان به این بیماری، ترس از نگرانی روزمره اطرافیانِ آنها و عامل بازدارنده دیگر، احساس ترحم اطرافیان است. در این میان زنان بیشتر از مردان تمایل به پنهان نگهداشتن بیماری‌شان دارند. آمار زنانی که بیماریشان را به اطرافیان خود نمی‌گویند، 25 درصد و این آمار برای مردان 18 درصد است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میلی، تشخیص بیماری سرطان جزو بدترین اخباری است که یک فرد ممکن است از پزشکش بشوند. براساس تحقیقات اخیر، حدود صدها نفر از هزاران بیمار سرطانی ترجیح می‌دهند تا بیماری خود را به اطلاع دوستان نزدیک و اعضای فامیل نرسانند. در واقع حدود بیش از یک‌ چهارم بیماران سرطانی اطرافیان خود را در این مورد مطلع نمی‌کنند. نتایج به دست آمده از تحقیقات نشان می‌دهد تفاوت محسوسی در اعلام بیماری به همسران، در میان زنان و مردان وجود دارد به طوری که چهار درصد از زنان در مقابل تنها یک درصد از مردان از بیماری خود با همسرانشان حرفی نمی‌زنند. انگیزه اصلی این بیماران، نگران نکردن اطرافیان خود و ادامه روند طبیعی زندگی اقوام و دوستانشان است. همچنین این بیماران نمی‌خواهند خودشان بواسطه بیمار بودن، فرصت حمایت و مراقبت از نزدیکانشان را از دست بدهند.

علاوه بر این دلیل پنهان کردن این بیماری در نیمی از افراد، جلوگیری از برانگیختن احساس ترحم در دیگران و دلیل یک‌ سوم از آنها، انجام درمان‌های شخصی بدون کمک گرفتن از دیگران بوده است. برخی گزارش‌ها حتی حاکیست که بعضی از بیماران در این میان احساس گناه و عذاب وجدان دارند چرا که احتمالا خود را عامل بیماریشان می‌دانند و مایل نیستند دیگران را به این خاطر نگران و ناراحت کنند. با این حال در اغلب موارد دلیل سرطان شخصی نیست و نباید بیمار، خود را در این مورد سرزنش کند.

اگرچه برای بسیاری از دوستان و اقوام، صحبت کردن در ارتباط با بیماری سرطان سخت است اما به مراتب بهتر از پنهان کردن آن و تشدید مشکلات در این رابطه است. با این حال بدیهی است که صحبت کردن در ارتباط با بیماری با خانواده و دوستان راحت نیست.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: