کد خبر: ۳۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 24
شفا آنلاين-پزشکان در آمریکا تاکید کردند به رغم هزینه بالا، درمان زندانیان مبتلا به هپاتیت C با داروهای جدید و گران اقدامی منطقی و توجه به آن ضروری است.

به گزارششفا آنلاين،بنابر الگوهای به روز شده رایانه‌ای، داروهای جدید اما گرانتر در واقع از داروهای قدیمی‌تر و کم‌اثرتر از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا می‌گوید که در حال حاضر سه میلیون و 200 هزار نفر در این کشور به هپاتیت C مبتلا هستند. گروه متخصصان حاضر در این مطالعه معتقدند 500 هزار زندانی آمریکایی بخش قابل توجهی از این مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

به نقل از پایگاه اینترنتی دیابت اینسایدر، تا همین اواخر درمان هپاتیت C تنها محدود به تلفیقی از داروهای «اینتر فرون» و «ریباویرین» می‌شد که بیمار باید این داروها را یکسال مصرف می‌کرد. متاسفانه این دارو عوارض جانبی شامل علائم شبه آنفلوآنزا داشت و تنها روی درصد کمی از مبتلایان موثر بود.

محققان می‌گویند زندانیان باید داروی جدید و گرانتر «سوالدی» مصرف کنند. تعداد زیاد مبتلایان به هپاتیت C در نهایت هزینه زیادی را هم بر بیماران تحت پوشش بیمه و هم بر بیمارانی که بیمه سلامت ندارند تحمیل می‌کند.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار