کد خبر: ۳۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 24
شفاآنلان-داروساز و عضو بسیج جامعه پزشکی با اشاره به بی توجهی مردم به عوارض مصرف خودسرانه استامینوفن گفت : مصرف زیاد این دارو به کبد صدمه می زند.

به گزارش شفاآنلاین از سازمان بسیج جامعه پزشکی دکتر « محمد جواد میانداری» افزود: این دارو برای اینکه قابلیت جذب در بدن را داشته باشد در کبد متابولیزه می شود به همین علت مصرف زیاد استامینوفن به کبد ، فشار می آورد .

وی گفت: ‏استامینوفن ازداروهایی است که مصرف آن به صورت خودسرانه در بین مردم جا افتاده است و افراد برای هر نوع دردی از این دارو به عنوان ‏مسکن استفاده می کنند. این در حالی است که با کنار گذاشتن این دارو ، با روش های سنتی ، می توان درمان را ادامه داد.

وی افزود : به عنوان مثال برای کاهش تب ، ابتدا از پاشویه می توان استفاده کرد . همچنین برای التهاب گلو که بر اثرنوعی ویروس ایجاد می ‏شود با غره غره کردن یا با مخلوط عسل، آب لیمو و آب ولرم می توان مداوا کرد.

عضوبسیج جامعه پزشکی تاکید کرد : اساتید داروسازی و دانشکده های داروسازی اطلاعات مردم را در خصوص نحوه ی ‏مصرف خود سرانه داروها افزایش دهند تا مردم متوجه شوند که چه سمومی از طریق مصرف خودسرانه داروها به بدن ‏وارد می شود‎.‎

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: