کد خبر: ۳۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 23
شفاآنلاین :مدير كل بيمه هاي سلامت وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي با بیان اینکه بار مالي كتاب ارزش گذاري خدمات نسبي بر عهده بیمه هاست، گفت: تلاش همه همكارانم در نظام سلامت اين است كه از تعرفه هاي ابلاغي صيانت کنند تا خداي ناكرده پرداخت هاي غيرمتعارف از مردم صورت نگيرد.
به گزارش شفاآنلاین ،رضا حسين پور، مدير كل بيمه هاي سلامت وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي با بیان اینکه در سال هاي گذشته آرزوي متوليان نظام سلامت اين بود كه تمامي خدمات پزشکی بازنگري شود، افزود: در نهايت ارزش هاي جديد خدمات پزشکی اعلام و ابلاغ شود؛ ولي به دلايل مختلف اين كار اجرايي نشده بود. اين بار فرآيند تا انتها رسيد و پس از تصويب شوراي عالي بيمه و تصويب نهايي هيئت وزيران ابلاغ شد و در مرحله اجرا قرار داريم.
وی ادامه داد: اختلاف ها از آنجا بود كه كتاب بايد با حفظ بار مالي جديد ارزش گذاري مي شود؛ كه در اين صورت ارائه كنندگان خدمت آن را نمي پذيرفتند، اتفاقي كه در سال 88 رخ داد يا بار مالي در دولت، وزارت بهداشت، نهاد ها، بيمه ها يا بر مردم ايجاد مي كرد كه در اين صورت دولت و بيمه ها زير بار آن نمي رفتند.
حسين پور، امسال عزم جدی بر اين بود كه اين بازنگري حتماً انجام شود، چون طرح بزرگ نظام سلامت در حال انجام است كه اگر اين بازنگري هم به این طرح پیوست نمي شد، شايد اين طرح با شكست مواجه مي شد. بنابراين هم دولت محترم عزم جدي داشت كه منابع را تامين كند و هم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با جدیت وارد اين كار شد.
وی خوشبختانه توافق همگان بر اين بود كه بار مالي جديد بر مردم تحميل نشود و مردم مبلغ جديدي را پرداخت نكنند. بنابراين دولت مصوب كرد كه پرداختي مردم به اندازه سال قبل باشد، و ما به تفاوتي كه ايجاد شده با مكانيزم بيمه اي، مقرر شد سازمان بيمه گر پرداخت كند؛ که يك بخشي از هزینه ها از محل اعتبارات وزارت بهداشت و بخش ديگر از سازمان تامين اجتماعي تامين مي شود تا اجراي اين طرح با افزايش پرداختي مردم تلخ نشود.
مدير كل بيمه هاي سلامت وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي در پایان اظهارکرد: بار مالي كتاب ارزش گذاري خدمات نسبي بر عهده بيمه ها است و  آن ها نیز پذيرفتند و بنابراين براي مردم مشكلي ايجاد نخواهد کرد. تلاش همه همكاران در نظام سلامت اين باشد كه از تعرفه هاي ابلاغي صيانت شود و خداي ناكرده پرداخت هاي غير متعارف از مردم صورت نگيرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: