کد خبر: ۳۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 21
شفا آنلاين-همه چیز مجازی شده اما خانواده باید واقعی باشد، لمس شود، وجود داشته باشد و فرزندان این را حس کنند.

به گزارششفا آنلاين،در حالیکه بازی های ویدئویی و موبایل ها کودکان را احاطه کرده است، در کنار یکدیگر بودن و به نوعی می توان گفت زیر یک سقف زندگی کردن باعث می شود، کودکان بیشتر مفهوم خانواده را درک کنند. گاهی فکر می کنیم در کنار هم زندگی می کنیم اما حقیقت امر این است که با هم نیستیم وفاصله عاطفی مان هر روز بیشتر می شود اما کودکان این موضوع را درک نمی کنند و نیازمند حمایت و تشویق شما هستند تا در همه مراحل زندگی با وجود وسایل و ابزارهای ارتباطی جدید، خودشان را محدود به این وسایل نکنند و به نوعی شما آنها به سمت خودتان جذب کنید.کودک تان برای رهایی از این ابزارها نیاز به یک خانواده کارآمد دارد.


روی زندگی خوب، کلیک کن

آرامش را هدیه کنید

کودکان شما علاوه بر اینکه عاشق هیجان هستند نیاز دارند تا در کنار شما آرامش را تجربه کنند. آنها می توانند در کنار والدین شان از چیزهای کوچک لذت ببرند، این موضوع را کسی جزء خانواده ها نمی توانند به آنها بیاموزند. آنها باید از کودکی یادبگیرند شکرگزار نعمت های خدا باشند. شما می توانید با لذت بردن از یک درخت زیبا به کودکان بگویید که تک تک صحنه های زندگی زیباست.

تنفسی خوب در کنار خانواده

یک پیاده روی روزانه،چشیدن طعم غذاها و میوه ها همه وهمه نعمت هایی هستند که می تواند زندگی را لذت بخش کند و کودک شما را با فرهنگ های مختلف آشنا کند و ذهن او را جستجوگر سازد. یکی از نکات مهم این است که وقت او را با کلاسهای متعدد و بدون هدف پر نکنید، اجازه دهید فرزندتان زندگی را در کنار شما تنفس کند. فرزندان شما با تجربه کردن احساسهای خوب در خانواده، در فعالیت های روزمره شان موفق تر عمل خواهند کرد.

مشورت کنید

دور یک میز بنشینید و با کودکانتان مشورت کنید حتی اگر مطمئن هستید تصمیمی که شما گرفته اید،درست است. فرزندان خود را در فعالیت های روزانه شرکت دهید،بگذارید تا جایی که می توانند کارهایشان را مستقل انجام دهید. اگر با دوستان تان در حال گفت و گو هستید، آنها را با ابزارهای پوچ سرگرم نکنید. یادتان باشد شما با مشورت کردن با کودکان تان به آنها هویت هدیه می دهید. کودکان شما با رفتارهای تان هر روز بیشتر متوجه می شوند، خانواده به آنها نیاز دارند و آنها به خانواده. یک کار خانوادگی و مشارکتی به آنها کمک می کند تا احساس خوبی نسبت به محیط زندگی شان داشته باشند.

سعی کنید برای اوقات فراغت خانواده برنامه ریزی داشته باشید. شما می توانید به کودکان تان ثابت کنید که والدینی بدون تنش هستید و برای او روزهای خوبی را رقم خواهید زد البته اگر روزگار با شما یاری کند. از قدیم می گویند از شما حرکت از خدا برکت

حضورتان پررنگ باشد


این روزها زندگی تک تک ما درگیر امور مالی شده است. ما برای فراهم کردن یک زندگی خوب برای فرزندانمان آنها را نمی بینیم.شاید این در مورد پدرها بیشتر صدق می کند، کنار سفره ومیز غذای ما جای پدرهایی که می خواهند فرزندانشان در رفاه باشد، خالی است. غافل از اینکه کودک نیاز دارد تا تکیه گاهش را هر روز ببیند. شبها که کودک بخواب می رود پدر پاورچین پاورچین به اتاق کودک می رود و صورت او را می بوسد اما یک شب بخیر ساده نمی تواند خواسته عاطفی کودک را برآورده کند.شما به عنوان والدین کودک باید اطمینان کنید که فرزندتان بر اثر عدم حضور شما دچار کمبود محبت نشده است،سعی کنید حداقل یک وعده غذایی را در کنار هم میل کنید. حتی ارتباط شما در ساعاتی کوتاه فرزند شما را نجات خواهد داد.

برنامه ریزی برای اوقات فراغت


سعی کنید برای اوقات فراغت خانواده برنامه ریزی داشته باشید. شما می توانید به کودکان تان ثابت کنید که والدینی بدون تنش هستید و برای او روزهای خوبی را رقم خواهید زد البته اگر روزگار با شما یاری کند. از قدیم می گویند از شما حرکت از خدا برکت. مطمئنا اگر شما بخواهید جزء خانواده های خوب و کارآمد محسوب شوید با یک برنامه ریزی ساده می توانید. این نکته را فراموش نکنید، شما از روزی که پدر و مادر می شوید، خداوند طور دیگری به زندگی شما نظر می کند.

متعهد باشید

شاید شما از آن دست پدر ومادرهایی باشید که به قولتان عمل نکنید ویا عمل به آنرا به تعویق می اندازید این امر اشتباه بزرگی است،اشتباهی که تبعات جبران ناپذیری دارد. سعی کنید به قول هایتان متعهد باشید. اگر به آنها عمل نمی کنید لااقل کتمان نکنید. از کودکانتان فرصت بخواهید تا به خواسته هایشان لباس عمل بپوشانید.نگذارید جو خانه تان سرد شود.
 
در خانه را روی آنها ببندید

ارتباطات میان اعضای خانواده علی الخصوص پدر ومادر برای بچه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قهر، کینه ،دروغ، تنبلی مواردی است که باید پشت در خانه بماند و هیچیک از اعضای خانواده آنها را به خانه نیاورند چرا که این امر کودکان را آزار می دهد و گاهی الگویی برای زندگی آینده شان می شود.





تبیان




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: