کد خبر: ۳۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 21
شفاآنلاین:یک چشم پزشک درمان اصلی بلفاریت را تمیز نگاه داشتن پلک‌ها دانست و تصریح کرد: بیماران مبتلا نباید غذای تند و گرم مصرف کنند و تا پایان عمر این کار را انجام دهند.

به گزارششفا آنلاين،سید مسیح هاشمی، چشم پزشک درباره بیماری بلفاریت یا پلک آماس تصریح کرد: بلفاریت بیماری است که خود را به صورت سرخی مختصر، پوسته زدن شوره زدن لبه پلک، گاهی اوقات ریختن مژه‌ها و کم شدن میزان اشک و عفونت‌های داخل چشمی و ناراحتی‌های متفرقه نشان می‌دهد که بیمار در زندگی احساس ناراحتی می‌کند و حتی هنگام مطالعه و کار با کامپیوتر فرد دچار ناراحتی و التهاب شود و سوزش می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: این بیماری یک زمینه ارثی و خانوادگی دارد و افراد در ابتدای ابتلا به این بیماری گمان می‌کنند آستیگمات هستند، نمره عینک‌شان تغییر کرده است و احساس ناراحتی می‌کنند ولی در معاینه علائم ذکر شده مشاهده می‌‌شود و گاهی حتی عفونت‌های داخل چشمی نمایان است که باید درمان عفونت صورت گیرد.

هاشمی افزود: درمان این بیماری این است که بیمار از غذاهای گرم و تند مثل ادویه و فلفل کمتر مصرف کند. از غذاهای ملایم استفاده کند و در صورت آرایش چشم برای مدتی این کار را ترک کند و اگر مژه‌ها ریخته با مراجعه به پزشک و درمان بهبودی حاصل شود و مژه‌ها را به حالت عادی برگرداند.

این چشم پزشک گفت: درمان اصلی تمیز نگهداشتن مژه‌ها از نظر بهداشتی است. تمیز نگهداشتن آنها نیز به واسطه شستشوی دائمی و مرتب مژه‌ها با شامپو بچه است تا لبه‌های پلک تمیز شود و این شوره‌ها و پوسته ریزی‌ها تمیز شوند تا میکروب اضافه نشود و به درون پلک برود و عفونت ایجاد کند.

وی تأکید کرد: شامپو زدن به چشم از واجبات است و باید دائماً تا پایان عمر انجام شود نه برای چند روز، چرا که این افراد زمینه این بیماری را دارند و در صورت رعایت نکردن این اقدامات ممکن است مجدداً عود کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: همین طور بیمار باید عفونت‌ چشمش کنترل شود تا التهاب لبه پلک با دارو کنترل شود و اگر اشک چشم بیمار کم است باید اشک مصنوعی تجویز شود تا این کاهش اشک جبران شود

این چشم پزشک گفت: شست و شوی چشم در افرادی که دارای بیماری خفیف باشد باید هر شب صورت بگیرد و اگر شدید باشد باید صبح و شب صورت گیرد.

وی افزود: این بیماری در قرنیه تأثیر زیادی نمی‌گذارد ولی ممکن است چشم را دچار التهاب و عفونت کند. باید این بیماری را کنترل کرد چون درمان‌پذیر نیست.

هاشمی تصریح کرد: این بیماری در جوان‌ها شدیدتر خود را نشان می دهد ولی در سنین پیری چون اشک کم می‌شود احساس ناراحتی بیشتر می‌شود.

این چشم پزشک خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که این ناراحتی خود را در هوای آلوده و خشک بیشتر نشان می‌دهد و افرادی که در محیط‌های مرطوب و پاک زندگی می‌کنند کمتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند و بیماری کمتر علائم نشان می دهد.

وی درباره شیوع این بیماری نیز گفت: این بیماری شایع است و اکثر مردم به خصوص جوانان این بیماری را دارند که در بین زنان و مردان تقریباً به یک اندازه دیده می‌شود.










غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
مھناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
سلام ادرس مطب دکتر رو میتونم داشتہ باشم من این بیناری رو دارم الان حدودہ سہ ماہ وواقعا دارم اذیت میشم ازکارو زندگی افتادم ممنون میشم راھنمایی کنید
مدیر پایگاه

نشانی :
تهران
،  بالاتر از میدان ونک، کوچه والی نژاد، پلاک 20- طبقه3




تلفن: (021) 88884425
- 88880737






مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
سلام
این بیماری براحتی حل میشه ، لازم نیست از داروهای شیمیایی و شامپو بچه که شیمیایی استفاده کنید. تنها راه درمان استفاده از زالو هست که دکتر حسن حاج طالبی این کار رو چندین بار انجام دادند . موفق باشید.
مریم حاجی اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
سلام،غرض از مزاحمت این بود من الآن سه ماه میشه که ورم پلک دارم واقعا خسته شدم امکانش هست شماره آقای دکتر حسن حاج طالبی رو داشته باشم میخوام زالو انجام بدم.
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
من این بیماری رو داشتم اما درمانش کردم
درمانش کرم های مرطوب کننده حاوی آلوورا هست به همین راحتی
امتحان کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
يعني چي كرم هاي مرطوب كننده الورا؟يعني كرم را به چشم ميزديد؟ شما التهابب پلك هم داشتيد يا فقط شوره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
منم این بیماری رو دارم یعنی تا اخر عمر خوب نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
میشه راهنمایی کنید بهترین روش درمان بلفاریت چیه ایا واقعا با زالو درمانی خوب میشه.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار