کد خبر: ۳۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 21
عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن باروری و ناباروری ایران با اشاره به این که خدمات درمان ناباروری همچنان ستاره دار است، گفت:باتوجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری وتاکیدات وهشدارهای کارشناسان و دست اندرکاران مربوطه درباره زشد سریع سالمندشدن جامعه انتظار می رود این خدمات تحت پوشش سازمان های بیمه به ویژه بیمه های پایه قرار گیرند.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع با توجه به ارائه کتاب جدید ارزش نسبی خدمات درمانی( کالیفرنیای جدید) که نسبت به ابلاغ ضرایب درمان ناباروری اشاره شده؛ این انتظار از بیمه های پایه( تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و خدمات درمانی) نیز به جاست .

وی خاطرنشان کرد: حال آن که خدمات درمان ناباروری در کتاب کالیفرنیای جدید با کدهای 502060 و 502069 با علامت ستاره درج شده ومعني آن ايسنتكه این خدمات تحت پوشش بیمه ها قرار ندارند.



وی تصریح کرد: در حالی که چنین امری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست گذاران بهداشت و درمان کشور در رابطه با اصلاح وضعیت جمعیت منافات دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری وتناسلی دانشگاه علوم پزشكي تهران تسهیل شرایط برای زوج های نابارور را به منظور فرزنددار شدن به عنوان یکی از بزرگترین بخش های مفید و موثر در اصلاح وضعيت جمعیت کشور و جوان سازي دانست.

نائب رئيس سابق شوراي عالي نظام پزشكي كشور با اشاره به حدود 3 میلیون زوج نابارور در کشور و اضافه شدن سالانه حدود یک میلیون نفر به آن اظهار داشت: این زوجین نیازمند دریافت خدمات مختلف درمان ناباروری هستند به همين خاطر این موضوع بر اهمیت قرار گرفتن این خدمات تحت پوشش سازمان های بیمه گر نیز می افزاید.

به گفته وی در صورتی که این 3 میلیون زوج نابارور توانایی بچه دار شدن را پیدا کنند به طور محسوسی در مسئله اصلاح جمعیت نقش بازی خواهند کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: در عین حال اگر زوجین نتوانند از شرایط بیمه تسهیل شده استفاده کنند و مجبور به پرداخت هزینه درمان از جیب خود شوند بدون شک بسیاری از آنها برای درمان های ناباروری مراجعه نخواهند کرد.

وی با تأکید بر این که خدمات درمان ناباروری خدمات تقریبأ گرانی است؛ افزود: از این رو به حمایت دولت نیاز مبرمی احساس می شود.

به گفته نائب رئیس سابق شوراي عالي نظام پزشکی کشور، عدم باروری ضمن اثرات مخرب بر روحیه زوج های جوان وخانواده واطرافيانشان، موجب بروز آسیب های روحی و فرهنگی مختلف نيز می شود و خواه یا ناخواه بر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی آنها نيز اثرات منفی بارزی خواهد گذاشت.

وی اغلب زوج های نابارور را گرفتارانواع افسردگی ها دانست و خاطرنشان کرد: از طرفی کارایی و بازده کارهای آنها نيز به شدت کاهش می یابد، در حالی که سرمایه گذاری در این امر( خدمات درمان ناباروری) و اصلاح وضعیت بیمه و تقبل بیمه های پایه در پوشش دادن آنها موجب تسهیل و حمایت دولت در امر ناباروری می شود؛ همچنین شاهد احساس افزايش امید و فعالیت های بیشتری در عرصه اجتماعی- اقتصادی خواهیم بود.

نوروزی یادآور شد: دقت به فعالیت های این امر در دنیا از جمله شرکت های گوگل و اپل از خانم هایی که به علت فعالیت های کاری و اقتصادی امکان باروری طی دوران اشتغال را نداشته اند با پرداخت هزینه های فیریز تخمک توسط آنها حاکی از این است که دنیا در امری مانند مسئله فرزنددار شدن، حاضر به سرمایه گذاری های اقتصادی وسیعی است.

وی تصریح کرد:بايد یادمان باشد افراد استفاده کننده از بیمه های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح به نوعی تحت پوشش دولت اند و بدون شک این گونه حمایت ها از آنان بازده فعالیت هایشان را افزایش خواهد داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
0
0
................خانواده هایی که مشکل ناباروری دارن داره از هم می پاشه و فساد داره بیداد میکنه . تورو خدا به فکر ماهم باشین و یه تصمیم قطعی بگیرین
زوج کم درامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
0
0
با سلام وقتی واردسایت بیمارستانهای ناباروری می شویم هزینه ها را ذکر کرده اند وقتی مراجعه حضوری داریم قیمت ها بسیار بالا است مانند بیمارستان مادر یزد دکتر افلاطونیان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: