کد خبر: ۳۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 19
شفا آنلاین - جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: از آنجا که تأمین و تجهیز پلیس با امکانات فنی پیشرفت به سرعت‌دهی کشف جرم و جنایت کمک خواهد کرد برای نیل به توانمندی‌های دانش‌بنیان که از کارایی‌های بالایی برخوردار هستند تلاش لازم خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین؛ سردار حسین اشتری در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیس، ایمنی و امنیتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اخیر نیروی انتظامی گفت: برگزاری نمایشگاه به صورت ادواری است در مقطع کنونی که بخشی از منطقه خاورمیانه در آتش فتنه می‌سوزد و آرامش و امنیت را از ساکنان سلب کرده است پیام‌های مختلفی دارد. مهمترین پیام آن ثبات توام با اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که به پشتوانه درایت رهبری معظم جمهوری اسلامی، ایستادگی، مقاومت و وحدت ملت سرافراز ایران حاصل شده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته با وجود همه دسیسه‌ها و تحرکات دشمن و خنثی کردن همه آنها بر مشکلات فائق شود.عزم و اراده ملی برای تحقق سند چشم‌انداز بر پایه اقتصاد مقاومتی یکی از خواسته‌های به حق جامعه است که در عرضه محصولات آشکار است و در نمایشگاه مشاهده می‌شود.پیشرفت‌های ملموس و خارق‌العاده در شرایط اعمال تحریم ظالمانه موقعیت نابی را فراهم کرده که بر اساس آن می‌توان با نمونه‌های خارجی رقابت کرد.

اشتری گفت: دستاوردهای مهم صنعتی و الکترونیکی با وجود استعداد نخبگان و مخترعان راه را برای تامین و تجهیزات نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح و متولیان و سازمان‌های دیگر گشوده است و بازتاب نوآوری‌های بزرگ را در جامعه جهانی ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت: با گسترش ابعاد جرایم باید توانمندی پلیس در ابعاد مختلف گسترش یابد و بتواند با تجهیز شدن به آخرین تجهیزات نوین نیازهای خود را مرتفع سازد.


تحریم ها نتوانسته پلیس را از اهداف خود دور کند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: تحریم‌ها نتوانسته پلیس را از میل به اهداف و وظایف خود دور کنند بلکه تحریم‌ها موجب سرعت‌دهی در پیشرفت‌های تکنولوژی بر اساس مقیاس بومی‌ خواهد شد.

سردار حسین اشتری جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیس، ایمنی و امنیتی گفت: با عنایت به مراتب فوق و ضرورت‌های موجود پلیس جمهوری اسلامی ایران بر آن است تا با توجه به حیطه وظایف و مأموریت‌های خطیر محوله و در رأس آنها حفظ امنیت و آرامش جامعه را سرلوحه امور و دستور کار جاری داشته باشد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: با این فرض مسلم بدیهی است که ضرورت ارتقاء سطح توانمندی‌های ذاتی خود را برای دستیابی به اهداف مقرر مانند تأمین حقوق حقه مردم و حفاظت از دستاوردهای گرانقدر انقلاب مد نظر قرار دهد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بحران‌ها و جریان‌های انحرافی و اغواگرانه دشمن و دسیسه‌های عوامل تبهکار و باندهای فساد را از طریق تجهیز نیرو، ابزار و لوازم، تکنولوژی‌های روزآمد و فناوری‌های نوین شناسایی و پیگیری نماید.

وی گفت: 3 رویکرد اساسی شامل آموزشی، پژوهش و جامعه‌محوری برای ایفای هر چه بهتر مأموریت‌های محوله که برآیند عملکرد آن به کاهش جرایم با وجود تهدیدات فزاینده می‌انجامد توجه جدی داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با مجرمان و مفسدان رایانه‌ای و ارتباطات مجازی که از جمله عوامل تهدید امنیت عمومی هستند به صورت و از طریق بسترسازی مناسب شناسایی و برخورد نماید.

وی گفت: با اتکاء به فناوری، جامعه محوری و با دانش و پژوهش خود را به پلیسی حرفه‌ای، علمی با قدرت پیش‌بینی و پیشگیری از جرایم تبدیل نموده و برنامه‌ای منظم در این مسیر داشته باشیم.از آنجا که تأمین و تجهیز پلیس با امکانات فنی پیشرفته به سرعت‌دهی کشف جرم و جنایت کمک خواهد کرد برای نیل به توانمندی‌های دانش‌بنیان که از کارایی‌هایی بالایی برخوردار می‌باشند تلاش خواهد شد.

اشتری گفت: نمایشگاه ایپاس فرصتی مناسبی است جهت تبادل اطلاعات و دانش مرتبط برای دستیابی به پیشرفت‌های علمی و مهندسی کیفی محصولات تولیدی و ما از پیگیری برای حصول و سرانجام کار استقبال می‌کنیم.

 

پیگیری ویژه موضوع "اسیدپاشی‌های اصفهان"

جانشین فرمانده ناجا در واکنش به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان از پیگیری ویژه این موضوع از سوی پلیس خبر داد.

 سردار اشتری در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه «ایپاد» در جمع خبرنگاران درباره آخرین خبرها از جزییات اسیدپاشی به بانوان در اصفهان اظهار کرد: تاکنون چهار مورد اسیدپاشی داشتیم که با توجه به اطلاعات اولیه به سرنخ‌هایی رسیدیم که امیدواریم با تلاش پلیس این افراد زودتر دستگیر شوند.

اشتری درباره اینکه گفته می‌شود برخی از این افراد بی‌حجاب بوده یا مباحث این‌چنینی به ایسنا، گفت: افرادی که مورد هدف قرار گرفتند از قشر خاصی نبودند و این موضوع در دست بررسی است.

جانشین فرمانده ناجا درباره وضعیت کنترل مرزها و خدمات پلیس نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه اشرار از سمت کشورهایی که کنترل خوبی بر مرزهایشان ندارند به ما آسیب می‌زنند که البته با اقدامات خوبی که انجام شده، با این افراد برخورد خواهیم کرد و تعدادی از آنها نیز شناسایی و با آنها برخورد شده است.

اشتری اضافه کرد: اگر مقاومت ماموران ما نبود، امروز امکان داشت این اتفاقات در جای دیگری یا حتی در مرکز کشور رخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با اقتدار کامل با اشرار مقابله خواهد کرد، درباره تجهیزات پلیس و ساخت آنها نیز اظهار کرد: تقریبا تمام تجهیزات پلیس بومی و صددرصد ساخت داخل است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: