کد خبر: ۳۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 28
متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص گوش؛ حلق و بینی گفت: از آنجا که وزوز گوش می تواند حاکی از علائم شروع بیماری اتواسکلروز یا تومور خوش خیم نورینوم آکوستیک باشد بنابراین باید جدی گرفته شود.

دکتر مجید نصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: وزوز گوش به عنوان یک صدای درونی که فرد در سر یا گوش خود می شنود به 2 قسمت ذهنی و عینی نیز تقسیم می شود.

وی ادامه داد: وزوز ذهنی یعنی فرد صدایی را می شنود که وجود خارجی ندارد و اطرافیان نیز آن صدا را نمی شنوند، اما وزوز عینی با معاینه گوش با گوشی توسط پزشک صدا شنیده می شود.

به گفته وی اختلالاتی که باعث ایجاد وزوز می شود؛ می تواند در کل سیستم شنوایی باشد و صداهای وزوز شامل صدای سوت، باد، زنگ، جیرجیرک و... است.

علل ایجاد وزوز چیست؟

دانش آموخته دانشگاه بن آلمان بیان کرد: جرم گوش و ترشحات بیش از حد؛ باعث انسداد کانال خارجی گوش و ایجاد وزوز می شود؛ همچنین وزوز گوش می تواند ناشی از عفونت گوش میانی؛ سوراخ بودن پرده گوش؛ اختلالات عروقی؛ استرس؛ یکسری داروها نظیر آرامبخش ها، آسپرین ها، داروهای ضد افسردگی و آنتی بیوتیک ها باشد.

وی تأکید کرد: همچنین علل قلبی- عروقی، فشار خون، چربی خون بالا و صداهای بلند و ناگهانی از دیگر علل ایجاد وزوز گوش نیز محسوب می شوند.

نصیری با بیان این که وزوز گوش در هر سنی ایجاد می شود؛ گفت: در عین حال میزان شیوع آن به عوامل مختلف نیز بستگی دارد.

وی افزود: در مردان به دلیل سربازی رفتن و شنیدن صداهای بلند، انفجار و تیراندازی شانس ابتلا به وزوز گوش افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که مصرف برخی از مکمل های غذایی به افراد مبتلا به وزوز گوش در راستای کاهش آن توصیه می شود، بیان کرد: برای نمونه ویتامین های گروهB ، برخی معتقدند مصرف 2 بار ویتامین B6 در طول روز، موجب متعادل شدن مایعات گوش داخلی و کاهش وزوز می شود این ویتامین در غلات- موز- تخم مرغ و مواد لبنی و... است.

متخصص گوش، حلق و بینی با بیان این که کمبود ویتامین A ایجاد وزوز می کند؛ توصیه کرد: به منظور تأمین این ویتامین و کاهش وزوز استفاده از ماهی، سبزیجات فیبردار، سیب زمینی و هویج نیز مفید است.

به گفته وی ویتامین E موجب بهبود سوخت و ساز سلولی می شود و به طور قطع به دنبال تأمین آن وزوز گوش هم کمتر می شود، مانند مصرف غلات، آجیل و دانه های روغنی.

وی با بیان این که روی هم به عنوان ماده معدنی دیگر نیز برای کاهش وزوز مفید است؛ یادآور شد: به این منظور می توان روی بدن را با مصرف صدف خوراکی، حبویات، تخم مرغ، ماهی و... نیز تأمین و به دنبال آن وزوز گوش را کاهش داد.

نصیری با بیان این که متأسفانه وزوز گوش درمان قطعی ندارد؛ افزود: در واقع تعداد معدودی به طور کامل درمان می شوند اما به طور کلی افراد مبتلا به وزوز گوش برای درمان خیلی سریع باید به پزشک مراجعه نمایند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
احمد خوش آمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
اطلاعات خوبی بود ممنون
مدیر پایگاه باسلام وسپاس ازشما
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
سلام من 30سال دارم نزدیک به 15سال که وزوز در گوش راستم دارم وباهاش کنار اومدم ولی یکم افت شنوایی دارم ایا قابل درمان هست
مدیر پایگاه باسلام
متاسفانه این بیماری تاکنون درمان قطعی ندارد اما تحت نظرمتخصص گوش و حلق وبینی باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
0
سلام من 35سال سن دارم نزدیکه سه ماه پیش مایع پشت پرده گوشم جمع شد و مجبور شدم با عمل جراحی و گذاشتن لوله تهویه یا همون وی تی مشکلم برطرف بشه ولی گوش سمت چپ من مرتب زنگ میزنه این مورد قبل از عمل هم داشتم الان ایا زنگ گوش چپم به خاطر عمل وی تی است یا موردی دیگه کی این زنگ برطرف میشه دکتر خودم هم که جراحی کرده منو بهم گفت این زنگ گوش به خاطر اون مایع که پشت پرده گوشت بوده این مدت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
سلام .من نزدیک ۱۵ سال وزوز گوش دارم علتش هم موقع سربازی تو میدان تیر موقع تیراندازی اینجوری شد گوشم. به خیلی از دکترا رفتم همه یه جواب دادند گفتند رگهای عصبی گوشت ضرب دیده هیچ درمانی نداره..تورو خدا من دیگه طاقت این صدارو ندارم کمکم کنید .دارم به خودکشی فکر میکنم..۳۴سالمه
سلام من حسینی ام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
نمیدونم ولی خیلی ساله که وزور گوش چپ دارم به دکتر گوش مراجعه کردم گفت گوست سالمه برو دکتر مغزو اعصاب رفتم دکتر معاینه کرد دستور ام آر آی داد نگرفتم بنظر شما چیکار کنم این کار دکتر مغزو اعصاب هست یانه ؟ سنم ۴۴ سال میباشد از راهنمایی حضرتعالی ممنونو متشکرم
کیپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
54سالمه کلاس چهارم دبستان مبتلا به اوریون شدم در گوش سمت چپم در 23سالگی دچار عفونت گوش میانی شدم نیمه شب به علت گوش درد شدید از خواب بیدار شدم واز درد ریاد قرص استامینوفن خوردم تقریبا دردش کم شده بود که ناگهان احساس پاره شدن چیزی در گوش وخیس شدن صورت وبالشتم شدم این ترشح تا 10صبح فردا ادامه داشت وبه دنبال اون ایجاد پارگی در پرده گوش چپ وناشنوایی که در کودکی مبتلا شده بودم وصدای وزوزگوش سمت راست وگاهی احساسی کم شنوایی وعدم هماهنگی در دریافت صدای مقابل را دارم لطفا راهنمایی کنید .......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
سلام من نزدیک شیش ساله وزوز گوش دارم پیش دکتر هم رفتم بهم گفته عصب گوشت زیف شده علا میشه کارش کرد ...؟ لطفا جواب بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام.زمانه اموزش سربازی تو میدان تیر اینقد کنار هم بودیم برای تیراندازی که گوشام اسیب دید و مبتلا به وزوز شدم.خیلی عذاب میکشم.کادرا خودشون گوشی صداگیر زده بودن ولی به ما ندادن.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: