کد خبر: ۳۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 13
شفاآنلاین-اعضای تیم جراحان فوق تخصصی پلاستیک در مراسمی با حضور مدیران کمیته امداد، بهزیستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشگاه بهداشت و درمان شهید بهشتی، بیمارستان خلیج فارس و بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر مورد تقدیر قرار گرفتند.
به گزارش شفا آنلاین،مراسم تقدیر از اعضای تیم جراحان پلاستیک که از روز هجدهم تا بیست و یکم مهر ماه برای درمان بیماران مبتلا به شکاف کام و لب به بوشهر اعزام شده اند، ظهر روز دوشنبه در سالن اجتماعات سپاه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این برنامه جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.در این میان، علیرضا رئیسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: عید غدیرخم برای ما با ورود جراحان پلاستیک مصادف شده و این اتفاق خوشایندی برای استان بوشهر است.

وی ادامه داد: کار کردن با شما راحت است و کاری که شما انجام می دهید ارزش های بسیاری نهفته است.

رئیسی خطاب به اعضای تیم جراحان پلاستیک گفت: شما با این کار تعداد بیماران مبتلا به شکاف کام و لب را نزدیک به صفر می رسانید برخی از بیماری ها نیاز دارند که به صورت مستمر درمان شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: مهارت تیم شما در دنیا بی نظیر است. هر کسی که در هر گوشه ای از استان خدمتی را برای مردم انجام دهد ما دست او را می بوسیم.

وی افزود: امسال پس از ابلاغ سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، دولت نیز از طریق وزارت بهداشت و درمان برنامه های خوبی در حوزه سلامت به اجرا گذاشت. امیدوارم این طرح نیز بتواند با همکاری همه به سرانجام برسد و از دغدغه های مردم کم کند همانطور که هزینه های برخی از بیماری ها کاهش یافت. شما خودتان آستین بالا زده اید و در مناطق محروم مانند یک بسیجی وارد حوزه عمل شده اید، این کار شما بسیار ارزشمند است.

رئیسی اضافه کرد: مطلع شدیم بیش از 100 بیمار در فاصله بین دو سفر شما به استان بوشهر در تهران خدمات گرفته اند و ما بخاطر ارائه خدمات مستمر به این بیماران نیز از شما تشکر می کنیم. اکنون ما به سختی می توانیم آماری از بیماری های ناهنجاری مادرزادی را از لابه لای پرونده ها بدست بیاوریم، در صورتی که می توان با داشتن یک سامانه آماری اطلاع‌رسانی به بیماران شکاف کام و لب را بهتر انجام داد.

در ادامه این مراسم، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: علاوه بر کار ارزشمند تیم جراحان پلاستیک نوع نگاهی که موجب این نوع حرکت شده هم بسیار ارزشمند است و ارزش مضاعفی به آن می دهد. ممکن است بعضی به لحاظ جسمی دچار رنج باشند. اینگونه کارها به او روحیه می دهد اگر کسی در این دنیا به فکر مال و ثروت نباشد بلکه به فکر افراد نیازمند باشد بسیار صاحب ارزش است و مطمئنا این افراد کار خیری از پدر و مادرشان ساطع شده که می توانند در این راه خیرخواهانه قدم بردارند.

سعید کشمیری، معاون درمان نیز در این برنامه خاطر نشان کرد: می توانیم از تیم های دیگر فوق تخصص نیز در این استان با همین امکانات موجود استفاده کنیم.

همچنین حسن ملک زاده، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان از نداشتن سامانه آماری بیماران مبتلا به شکاف کام و لب انتقاد کرد و گفت: هنوز برای این بیماری یک سامانه آماری تشکیل نشده است، به همین علت باید به همه مردم برای شرکت در این کار خیرخواهانه اطلاع‌رسانی می کردیم.

سرهنگ حمید خرمدل، جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) در بوشهر نیز بیان کرد: حضور تیم جراحی پلاستیک در استان بوشهر در محافل و نشست ها بازتاب خوبی داشته و این کار باعث همدلی شده است.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) تصریح کرد: یکی از پایه های ماندگاری در هر کشوری اقتصاد است و اکنون سالیان دراز است که مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع تاکید دارند و سال ها را با همین عنوان نامگذاری کرده اند. حضور شما در این استان مایه افتخار است و باز هم آرزو می کنیم که به استان بوشهر بیایید تا این کار شما الگویی برای دیگر کشورها شود.

عبدالجلیل کلانترهرمزی بیان کرد: اولین سفر ما به استان های محروم در روز عید غدیر انجام شد و به همراه دکتر شاهوردیانی و چیت سازان 12 سفر را انجام دادیم. این فکر از آنجا آغاز شد که همیشه در مطب می نشستیم و می دیدیم که بیماران محروم ساعت ها راه طولانی را طی کرده و برای درمان به بیمارستان می آیند آنها نه جایی برای اقامت داشتند و نه کسی را در کلانشهر تهران می شناختند به همین علت تصمیم گرفتیم که خودمان به استان ها برویم و بیماران را معاینه و معالجه کنیم. اولین بار نیز به خوزستان رفتیم.

وی گفت: بسیاری از استان ها حتی 4 جراح پلاستیک ندارند تیم ما نزدیک به 40 درصد هستند این گروه ردیابی می کند و می داند که سفر بعدی به کجا است این کار جزء نوآوری های کشور ما است.

کلانترهرمزی افزود: ما در دنیا گروهی سراغ نداریم که برود در شهرهای دیگر و بخواهد به صورت رایگان بیماران شکاف کام را جراحی کند، حتی این درمان استمرار نیز داشته باشد ما در سفر دوم به استان بوشهر 130 بیمار را مورد معاینه قرار دادیم از این تعداد 35 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: