کد خبر: ۳۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 09
شفا آنلاين-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: برابر مواد اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی نداشتن برچسب سرویس مدرسه مستوجب ۴۰ هزار تومان جریمه است.

به گزارش شفا آنلاين،سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسش فارس در مورد تمهیدات پلیس راهور برای برخورد با سرویس‌ مدارس بدون برچسب و دارای سرنشین بیش از حد مجاز اظهار داشت: برابر مواد اخذ جرایم راهور نداشتن برچسب سرویس مدرسه مستوجب ۴۰ هزار تومان جریمه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: تعداد دانش آموزانی که در سرویس مدرسه سوار می‌شوند باید برابر ظرفیت تعریف شده خودرو باشد که در غیر اینصورت به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی در پاسخ به دیگر سوالی در مورد تعیین ظرفیت خودروها گفت: خودروهای سواری ۴ نفر، ون ۹ نفر و انواع مینی‌بوس بسته به آنچه که در کارت خودرو مشخص شده باید سرنشینانی از ۱۶ تا ۲۱ نفر داشته باشند.

وی افزود: تهران با این وسعت حجم خودرویی که دارد مطمئنا تعدادی از سرویس‌های متخلف را از دید پلیس راهور پنهان می‌کند اما ما از اولیای دانش آموزان تقاضا می‌کنیم که اگر مواردی دال بر نقض مقررات در حوزه سرویس مدرسه فرزند خود شاهد هستند به پلیس اعلام کنند تا با راننده سرویس و مسئولین مدرسه برابر قانون اقدام شود.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: اگر برای یک سرویس مدرسه تصادفی پیش بیاید و آن سرویس جزء سرویس‌های مجاز نباشد یا مفاد تفاهم‌نامه یا دستورالعمل صادره را رعایت نکرده باشد برابر با تبصره ۳ ماده ۱۴ اخذ جرایم سهم تقصیر مشخص می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تأکید کرد:‌ مدیر مدرسه نیز در این زمینه بی‌تقصیر نخواهد بود چون مسئولیت اجرای سرویس مدارس را دارد و نمی‌تواند خودش را از مسئولیت خارج و رافع مسئولیت بداند و اگر مسئله‌ای برای سرویس مدرسه یا دانش‌آموزان سرنشین آن پیش بیاید قطعا مدیر مدرسه مسئول خواهد بود.



فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: