کد خبر: ۳۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- رئیس سازمان نظام پزشکی کشوراز تصویب اصول کلی تفکیک سازمان نظام پزشکی تهران ازسازمان مرکزی خبر داد و گفت: انشالله فکر می کنم در هفته آینده شاهد نخستین گام های این تفکیک از لحاظ فیزیکی و عملکردی باشیم.

دکتر علیرضا زالی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه مسیر اجرایی این تفکیک از نظر استقرار تغییر و ساختار اولیه فیزیکی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: انشالله اقدامات اجرایی بعدی هم با توافق همکاران هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در حال انجام( تکمیل شدن) است، در واقع این تفکیک، هویت جدیدی به هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ خواهد داد.

وی با اشاره به این که هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ ویژگی هایی متفاوت با سایر کشور دارد؛ تصریح کرد: زیرا بالغ بر 70 درصد همکاران گروه های مختلف پزشکی در تهران مشغول ارائه خدمات هستند؛ بنابراین استحقاق و شایستگی تفکیک و استقلال را دارد.

وی ادامه داد: زیرا با تفکیک این 2 سازمان از یکدیگر، بخشی از اقدامات اجرایی با شایستگی های آنها که سراغ داریم؛ انجام خواهد شد.

زالی با بیان این که تفکیک 2 سازمان از یکدیگر به سازمان نظام پزشکی کل هم کمک می کند به شفا آنلاین گفت: زیرا ابعاد اجرایی مانع از برگزاری سیاست گذاری و استراتژی سازمان خواهد شد؛ بنابراین فکر می کنم این امر با همکاری، همدلی و توافق بخش های ستادی سازمان و همکاران در تهران بزرگ نیز انجام شود.

وی تأکید کرد: البته این یک موضوع 16 ساله است و موجب شده که برخی از کارهای اجرایی بین تهران بزرگ و تصدی سازمان کل در هم تنیده شود. اما خوشبختانه دوستان در هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با یک درک عمیق نسبت به ساختار سازمان هم در این زمینه کنار ما هستند.

وی بیان کرد: البته طی یک سال اخیر مقداری از روند کار با کندی پیش رفت، اما فکر می کنم در حال حاضر با انگیزه مشترک میان سازمان نظام پزشکی کل و تهران بزرگ، زمان گپ مورد نظر هر چه سریع تر برطرف شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: به طور قطع یک سازمان نظام پزشکی مستقل پرتوان می تواند در کنار سازمان کل باشد؛ امیداورم با فائق آمدن بر مشکلات اجرایی این کار در اسرع وقت انجام بگیرد.

وی یادآور شد: البته به دنبال جلسه مذکور؛ گام های عملی برای این کار انجام می گیرد و انشالله در آینده نزدیک شاهد تفکیک عملی در عرصه ارائه خدمات پزشکی در سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: