کد خبر: ۳۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
دکتر پورزرندی :
شفاآنلاین-مدیر عامل بانک شهر با تاکید بر این‌‌که متعهد به اجرای ضوابط و مقررات بانک مرکزی هستیم‌، گفت‌: صدور مجوز مرحله دوم فعالیت‌های ارزی از سوی بانک مرکزی ، فرصتی دیگر در پیشبرد پروژه‌های مهم شهری محسوب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسین محمد پورزرندی،امروزدر نشست خبری با حضور خبرنگاران با تاکید بر این‌که کمک به پروژه‌های شهری جزو مسئولیت‌های بانک شهر و این بانک توسعه و آبادانی شهرها را جزو اهداف خود می‌داند ، افزود‌: 70 درصد مردم شهرنشین هستند و قطعا پروژه های شهری بر روح و ذهن شهروندان تاثیر دارد، اما متاسفانه پیش از این کمتر از یک درصد منابع مالی بانک‌ها به این پروژه ها اختصاص یافته بود و بانک شهر سعی دارد تا با رعایت قوانین و ضوابط بانک مرکزی که آن را به عنوان خطوط قرمز خود می‌‌داند ، در این مسیر حرکت کند.

پورزرندی با اشاره به افتتاح سیستم جامع نوین حسابرسی و کنترل‌های داخلی گفت‌: این اقدام نیز در راستای رعایت قوانین بانک مرکزی بوده است و همچنین سیستم نظارت مردمی 8655 در بانک نیز از مواردی است که بر آن تاکید داریم و معتقدیم مردم به درستی نظارت می کنند .

مدیر عامل بانک شهر با تاکید بر اهمیت مدیریت پول خرد در کشور اظهار کرد: در این راستا و برای رفع این مشکل نیز کیف پول الکترونیکی بانک شهر طراحی شده که  هرگونه تخفیف و تسهیلاتی از طرف سفارش دهنده،  در آن  قابل تعریف است و درحال حاضر با بسیاری از شهرداری‌های کشور تفاهم نامه همکاری برای راه اندازی این سیستم و  صدور کارتهای شهروندی منعقد شده است.

پورزرندی با بیان این که بانک شهر هر روز نسبت به روز قبل در حال پیشرفت است و این پیشرفت به طور ملموس قابل مشاهده است ، اظهار کرد: هدف گذاری ما این است که در جمع ۴یا ۵ بانک بر‌تر کشور قرار گیریم ، ضمن آن‌که اعتقادی به توسعه شعب فیزیکی نداریم و توسعه بانکداری الکترونیکی مورد نظر ماست.

وی خاطر نشان کرد‌: : هم اکنون در مناطقی از شهر تهران واقع در خیابان ثاراله محمودیه و میدان آرژانتین کیوسک الکترونیکی بانک شهر راه اندازی و در حال ارائه خدمات است که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا یک ماه آینده در هفت میدان این شهر نیز این اتفاق صورت خواهد گرفت، ضمن آن‌که این خدمت در سایر شهرها نیز راه اندازی خواهد شد .

به گفته پورزرندی ،مذاکراتی با شهرداری تهران صورت گرفته است و قرار است که درکیوسک‌های روزنامه فروشی با تغییراتی در دکوراسیون ، خدمات بانکداری الکترونیک ارائه شود.

وی با اشاره به دیگر خدمات الکترونیکی بانک شهر گفت: اتوبانک یکی دیگر از خدمات در دست اقدام است  که مشتری می تواند بدون نیاز به خروج از خودرو، از خدمات قابل ارائه استفاده کند.

 اهمیت صدور مجوز مرحله دوم فعالیت ارزی بانک شهردر پیشبرد پروژه‌های شهری

 مدیر عامل بانک شهر در ادامه با بیان این که پیش از این ،بانک شهر با یک بال ریالی حرکت می کرد و اما امروز بال ارزی نیز به این بانک افزوده شده است ، از صدور مجوز مرحله دوم فعالیت ارزی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: این بانک توانست با افزایش سرمایه و استاندارد سازی نسبت های مالی شرایط مد نظر بانک مرکزی را احراز و موفق به اخذ این مجوز شود .

وی افزود: با صدور این مجوز امکان گشایش ال سی توسط بانک شهر فراهم شده است که در شرایط تحریم‌های امروز می‌تواند در پیشبرد پروژه‌های شهری مفید باشد.

پورزرندی با بیان این مطلب که در برنامه پنج ساله آتی در نظر داریم سرمایه این بانک را  به 50 هزار میلیارد ریال افزایش دهیم، افزود: دو سال پیش براساس مصوبه مجمع قرار شد که سرمایه بانک را از ۴۰۰0 میلیارد ریال به 8000 میلیاردریال افزایش دهیم که این کار انجام شده است و تاپایان امسال نیز این رقم به ۱۶۰0۰ میلیارد ریال خواهد رسید که در این زمینه مصوبه مجمع را دریافت ومراحل بعدی فرآیند صدورمجوز از سوی بانک مرکزی ، بورس و سایر مبادی در برنامه قرار دارد.

وی همچنین در خصوص میزان تسهیلات پرداختی بانک شهر، گفت: ۷۵ درصد منابع بانک شهر مردمی است که ۴۵ درصد از کل سپرده‌های مردمی به عنوان تسهیلات به متقاضیان حقیقی و حقوقی و اجد شرایط پرداخت شده است.

وی با اشاره به عمده تسهیلات پرداخت شده بانک شهر افزود: در طرح فعالان اقتصادی بیشتر در حوزه‌های مسکن و تولید، تسهیلات پرداخت کرده ایم .

معوقات تسهیلاتی بانک شهر کمتر از 4 درصد  

پورزرندی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر میزان معوقات بانک شهرگفت: میزان تسهیلات معوق بانک شهر کمتر از 4 درصد است که بیشتر این بدهی‌ها مربوط به بخش خصوصی است .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: