کد خبر: ۳۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 01
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفتگو با شفا آنلاین مطرح کرد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با اشاره به این که میوه ها به عنوان مواد غذایی (شامل قندهای زیاد ساده؛ مواد معدنی، فیبرهای غذایی، ویتامین ها و اکسیدان ها) شناخته می شوند؛به بیان خواص برخی از میوه های فصل پائیز پرداخت.

دکتر مرتضی عقبایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: میوه ها در حفظ سلامت عمومی بدن افراد و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری های فصلی بسیار مفید و موثر به شمار می روند.

انار

وی با اشاره به این که هر واحد میوه حاوی 15 گرم کربوهیدارت و 60 کالری است، تصریح کرد: در انتهای فصل تابستان میوه هایی نظیر اناربه بازارمی آیندکه حاوی مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان اند که در پیشگیری از عملکرد رادیکال های آزاد و در نتیجه آسیب به بخش های مختلف بدن نظیر اعصاب و عروق بسیار موثرند.

به گفته عقبایی تمامی افراد بالغ باید در رژیم غذایی خود روزانه بین2 تا 3 سهم از میوه های مختلف را قرار دهند. زیرا میوه ها منبع قوی فیبرهای محلول و نامحلول اند که در عملکرد دستگاه گوارش و کاهش در عملکرد دستگاه گوارش؛ کاهش قند و چربی خون مفید هستند.

انجیر

وی انجیر را حاوی مقدار قابل توجهی ماده مغذی کلسیم و فیبر غیر محلول برشمرد و به شفا آنلاین گفت: فیبرهای غیر محلول با ایجاد حجم در مواد دفعی باعث سهولت دفع و پیشگیری از یبوست می شود.

نارنگی

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی بیان کرد: مرکبات از جمله نارنگی از غنی ترین منابع ویتامین C هستند، این ویتامین در پیشگیری از انواع سرماخوردگی ها و افزایش قدرت سیستم ایمنی نیز موثر واقع می شود.

انگور یاقوتی

وی با بیان این که انگور دارای مقادیر زیاد قندهای ساده است به شفا آنلاین گفت: افراد دیابتی باید در میزان مصرف این میوه دقت کافی داشته باشند، همچنین انگور به دلیل داشتن هیستامین سبب آلرژی می شود، از این رو افراد دچار سرماخوردگی در جهت کاهش عوارض آن باید از مصرف انگور بپرهیزند.

وی تأکید کرد: با وجود این که میوه ها بسیار برای سلامت بدن مفید و ضروری اند اما با این حال نباید در مصرف آنها افراط کرد زیرا سبب افزایش انرژی دریافتی و در نتیجه چاقی می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: